Forum > Demolåtar

Roffe H - Vintervals (senaste versionen 130216 med nytt slut - färdig?)

(1/4) > >>

Roffe H:
Dividend kom med ett intressant förslag som här prövas.
Lägger upp en ny version av vintervals efter att ha funderat lite på vad som skrevs om längd och innehåll samt efter att ha lyssnat lite mer själv. Men tack också för all kredit!  :D Den blev kanske väl lång, lite beroende på tempot kanske? Dessutom var den kanske lite enformig, det hände inte särskilt mycket. Provar nu med en något kortare variant, snabbare tempo, lite annorlunda i melodin samt tillägg av stämmor. En lärdom, att aldrig ha för bråttom.  :rolleyes: Tyccker att avslutet blev bättre, inte lika avhugget.
Blev det mer variation och förhoppningsvis inte för rörigt? :wacko:
/Roffe H

Harmonica mike:
Kokar kaffe medans jag lyssnar...

Mysigt.Jag har ingenting att invända.Bra ljudbild och underbart lirat på saxen Roffe.

Mike

Jocke:
Variation? Jag bara njuter!  :wub:

Roffe H:
Tack Mike och Jocke för snabb reaktion.  :D :D. Hur blev det med kepsarna Mike, har du hört den sista verren av "Gumman"?
/Roffe H

Håkan Nilsson:
Lika grymt som alltid. Du har en ton o känsla i saxen som när jag tänker efter ärligt är det snyggast jag hört från någon saxofonist nån gång. Saxar kan gärna vara för påfrestande, eller sura på nåt vis. Ofta kan de störa mer i ljudbilden än de tillför. De gamla jazzvirtuoserna tycker jag ofta är jobbiga, för mycket skalor o teknik.
Det här är absolut det bästa saxlir jag nånsin hört. Så j-a snyggt o tilltalande på nåt vis jag inte kan förklara. Men den här versionen blev för kort...

Skulle du uppträda med saxen o backtrax, och med riktigt bra ljud i PAt skulle nog många bli jäkligt förvånade....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion