Forum > Demolåtar

Roffe H - Vintervals (äldre version)

<< < (4/8) > >>

Roffe H:

--- Citat från: equality skrivet 03.02.2013, 03:06:45 ---Denna föll jag för som en fura. Verkligen fint! Filmiskt vemod. Tycker gitarristen är ute och cyklar något vid 3:05 bl a, annars jättesnyggt lirat piano, bas och inte minst sax yes!

--- Slut citat ---

Tack för lyssning equality, kul att du gillar. Ska se om jag kan tala gitarristen till rätta.  :D
/Roffe H

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 02.02.2013, 11:12:51 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 01.02.2013, 23:27:50 ---Vid pianot sitter en gubbe ihopsjunken med en hatt alá plommonstop, killen som lirar trummor påminner en hel del om Charlie Watts i sitt nonkomfartibla uttryck och saxofonisten sitter i en trädgårdsmöbel med illa knäpta knappar blottande sin feta mage i sin skjorta samtidigt som ett överförfriskat par i 62-årsåldern stuffar runt i haltande steg på det ensliga dansgolvet.
Det är bilden jag får, passar lysande till en film om Sveriges småstadsliv eller va...?

--- Slut citat ---

Saxofonisten liknar mig, de andra i basset får gärna vara med, och visst...en känsla av stadshotell, 50-tal, ev. lite Lars Molins "saxofonhallicken".  :) Tack för lyssning och kommentar.
/Roffe H

--- Slut citat ---

Underbara bilder ni målar upp! Fantastisk film - Molin gjorde mycket bra! :) Kommer att tänka på "Sven Klangs kvintett" med ståbasen på tackräcket... Tror PV:n ska vara beige förresten!  :lol: Lyssnar igen och kan inte säga om ena eller andra versionen är bäst... men det här är enastående Roffe - musik när den är som bäst, väcker känslor och skapar bilder! :)

cykeln:
Du har en väldigt fin ton i saxen!
Skön melodi.
Kan nästan höra Svante Turesson sjunga lite på denna.
Det är nog sista dansen på Stadshotellet i Ovansjaure. Hon och han är de enda kvar.
Förutom orkestern gärna spelar lite till
BiB?

Roffe H:
Tack Jocke och cykeln. Har pratat med gitarristen och basisten som har lova att skärpa sig. Så här kommer version 3 där jag la till ytterligare en svag saxstämma efter "pianosolot". Yes, BIB!
/Roffe H

Asti:
Mycket stämningsfullt och spelat med fin känsla!
Förutom Ben Webster fick jag några vemodiga Lars Gullin vibbar...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion