Forum > Demolåtar
Roffe H - Vintervals (äldre version)
Eddi:
Vid pianot sitter en gubbe ihopsjunken med en hatt alá plommonstop, killen som lirar trummor påminner en hel del om Charlie Watts i sitt nonkomfartibla uttryck och saxofonisten sitter i en trädgårdsmöbel med illa knäpta knappar blottande sin feta mage i sin skjorta samtidigt som ett överförfriskat par i 62-årsåldern stuffar runt i haltande steg på det ensliga dansgolvet.
Det är bilden jag får, passar lysande till en film om Sveriges småstadsliv eller va...?
Roffe H:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.02.2013, 23:27:50 ---Vid pianot sitter en gubbe ihopsjunken med en hatt alá plommonstop, killen som lirar trummor påminner en hel del om Charlie Watts i sitt nonkomfartibla uttryck och saxofonisten sitter i en trädgårdsmöbel med illa knäpta knappar blottande sin feta mage i sin skjorta samtidigt som ett överförfriskat par i 62-årsåldern stuffar runt i haltande steg på det ensliga dansgolvet.
Det är bilden jag får, passar lysande till en film om Sveriges småstadsliv eller va...?
--- Slut citat ---
Saxofonisten liknar mig, de andra i basset får gärna vara med, och visst...en känsla av stadshotell, 50-tal, ev. lite Lars Molins "saxofonhallicken". :) Tack för lyssning och kommentar.
/Roffe H
Wernborg:
Vackert. Snygga harmonier.
Personligen tycker jag det blir lite långt då det inte är några större utflykter vare sig i dynamik, intensitet eller harmonik. Skulle nog kunna hända mer. Eller bli kortare.
Bra!
Roffe H:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.02.2013, 12:10:44 ---Vackert. Snygga harmonier.
Personligen tycker jag det blir lite långt då det inte är några större utflykter vare sig i dynamik, intensitet eller harmonik. Skulle nog kunna hända mer. Eller bli kortare.
Bra!
--- Slut citat ---
Du har nog rätt Wernborg, antingen försöka variera eller korta ner är nog modellen. Får fundera vidare. Tack för lyssning.
/Roffe H
Nu har jag funderat ett tag....blir det mer variation på detta viset? :wacko:
equality:
Denna föll jag för som en fura. Verkligen fint! Filmiskt vemod. Tycker gitarristen är ute och cyklar något vid 3:05 bl a, annars jättesnyggt lirat piano, bas och inte minst sax yes!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida