Forum > Demolåtar

Girly & Hagis 'Could you say' - ny mix 19/2

<< < (3/8) > >>

Harmonica mike:
Inte min genre men bra lirat/ylat/arrat/mixat.

Sången kunde vara lite högre i volym ja,i övrigt så störs jag inte av nåt - tycker det låter bra i monitorerna.Tar jag på mig lurarna så börjar jag gnälla och det vill vi ju inte  :D

Mike

Wernborg:

--- Citat från: hagis skrivet 30.01.2013, 23:54:04 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.01.2013, 20:19:35 ---Kan tycka att mässinget är lite för vasst och fult. Eller är det mp3-konverteringen som förstört?

--- Slut citat ---
Hm, jag har inte vässat overheadmickarna.

--- Slut citat ---
Det kanske soundcloud löste åt dig.  ;)

Jocke:
Blir lite konfunderad...  :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)

hagis:
Ny version uppe nu.
Jag har filat av diskanten på sångreverb som visslade lite och ändrat lite på kompression.
Hittade en överhettad buss som kan ha trasat sönder cymbalerna lite.
Sänkt lite på toppen av mastereq också.
Några bastoner korrigerade också.
Hörde knappt någon skillnad igår kväll men med fräscha öron idag blev ganska stor skillnad.
/Hagis

Girly:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 31.01.2013, 11:25:48 ---Inte min genre men bra lirat/ylat/arrat/mixat.

Sången kunde vara lite högre i volym ja,i övrigt så störs jag inte av nåt - tycker det låter bra i monitorerna.Tar jag på mig lurarna så börjar jag gnälla och det vill vi ju inte  :D

Mike

--- Slut citat ---
Tack Mike för att du inte tog på dig lurarna då :P  :lol:
Hoppas ljudnivåerna upplevs som lite bättre efter dagens nya mix av Hagis  :)

--- Citat från: Jocke skrivet 31.01.2013, 12:40:36 ---Blir lite konfunderad...  :wacko: Länge sedan jag hörde den här musikstilen och det känns lite ovant... Men från er båda är det strålande insatser, som vanligt! :) Lite pill så sitter allt där det ska! :)

--- Slut citat ---
Men ojsan Jocke... det va ju inte meningen att göra dig konfunderad   :unsure: men det blir till å vänja sig  ;) allt kommer tillbaka vettu! he, he
Girly :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion