Forum > Demolåtar

Girly & Hagis 'Could you say' - ny mix 19/2

<< < (2/8) > >>

Girly:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.01.2013, 20:37:04 ---Hejsan
Sången är för vass tycker jag, den måste ändras enligt mitt öra då. Håller inte med Wernis om frikyrkosväng men det landar nog i 80/90-tals schlager (tro´t eller ej men jag är lite svag för schlager :) ).

/Gurano

--- Slut citat ---
Frikyrkligt eller schlager... lika illa  :blink: :P :lol: Näe skoja bara... tycker också att den hör mer hemma i pop-schlager världen...  :D
Ja det verkar ju luta åt att sången är lite för vass... och jag som brukar reagera på det (du vet  ;) ) har inte hört det här...
Girly

Eddi:
Ja jag hör en pop-schlager med lite filmisk touch. Du sjunger jättebra Girly men får hålla med om att det är nåt skumt med rösten som borde få mer bredd och höjd (volym) i låten. Det hör ju till genren den där pumpande basen så jag ska inte klaga men jag gillar den inte :wub:

Låten är i alla fall bra och här ska du få ett "w" som du kan sätta framför "hole" i texten också :D

Wernborg:
Mässing=cymbaler

Girly:

--- Citat från: Clemens skrivet 30.01.2013, 20:46:08 ---Ja..klart 80-90tal. Schysst låt. Sången är för vass. Känner lite otajtheter i basliret på ett par ställen..eller så ligger inte kicken helt rätt.
ingen större grej men reagerade på det. Bra!  :)

--- Slut citat ---
Va kul att du gillar låten  :)
Vasseheten verkar va något vi får göra något åt.
Tack  :D

--- Citat från: Eddi skrivet 30.01.2013, 22:39:38 ---Ja jag hör en pop-schlager med lite filmisk touch. Du sjunger jättebra Girly men får hålla med om att det är nåt skumt med rösten som borde få mer bredd och höjd (volym) i låten. Det hör ju till genren den där pumpande basen så jag ska inte klaga men jag gillar den inte :wub:

Låten är i alla fall bra och här ska du få ett "w" som du kan sätta framför "hole" i texten också :D

--- Slut citat ---
Eftersom alla verkar ha samma synpunkt vad gäller sången så känns det ju som en aktuell åtgärd... det är inte jag som sjunger lite för nasalt då?!  :huh:
...ehe... tack för w:et så jag slapp ramla ner i hålet  :lol:
Tack Eddi  :)

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.01.2013, 22:40:37 ---Mässing=cymbaler

--- Slut citat ---
Aha... mina associationer gick åt hållet mässingsorkester :)

hagis:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.01.2013, 20:19:35 ---Inledningsvis ligger sången bakom pianot. Tycker det borde vara tvärtom.

Kan tycka att mässinget är lite för vasst och fult. Eller är det mp3-konverteringen som förstört?

Lite frikyrkosväng på denna.  :D

Tidstypiskt med bas och bastrumma samtidigt i synkoperna. Like!!

Bra jobbat!

Vem gör vad? Vore kul med lite beskrivning.

--- Slut citat ---
Hm, jag har inte vässat overheadmickarna.

--- Citat från: Gurano skrivet 30.01.2013, 20:37:04 ---Hejsan
Sången är för vass tycker jag, den måste ändras enligt mitt öra då. Håller inte med Wernis om frikyrkosväng men det landar nog i 80/90-tals schlager (tro´t eller ej men jag är lite svag för schlager :) ).

/Gurano

--- Slut citat ---

--- Citat från: Clemens skrivet 30.01.2013, 20:46:08 ---Ja..klart 80-90tal. Schysst låt. Sången är för vass. Känner lite otajtheter i basliret på ett par ställen..eller så ligger inte kicken helt rätt.
ingen större grej men reagerade på det. Bra!  :)

--- Slut citat ---
Samma på sången, inget vässat. Får kolla upp masterplugg tror jag.
Basliret ja. Trummor och bas är inspelade live men basen har jag pillat en hel del med efteråt. Kan kolla upp mot baskaggen var dom svajar.

Tack för tyck!
/Hagis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion