Forum > Demolåtar

Girly & Hagis 'Could you say' - ny mix 19/2

<< < (4/8) > >>

Eddi:

--- Citat från: hagis skrivet 01.02.2013, 11:07:18 ---Ny version uppe nu.
Jag har filat av diskanten på sångreverb som visslade lite och ändrat lite på kompression.
Hittade en överhettad buss som kan ha trasat sönder cymbalerna lite.
Sänkt lite på toppen av mastereq också.
Några bastoner korrigerade också.
Hörde knappt någon skillnad igår kväll men med fräscha öron idag blev ganska stor skillnad.
/Hagis

--- Slut citat ---
Betydligt bättre nu där leaden kommer i fokus på ett bättre sätt lite mer reverb på Lena så är ni hemma.

Bribedant:
Går inte igång på den här. Hört bättre från G & H. Vari ligger motivationen? Hel ok prodd iallfall.

equality:
Låter 79-80, inget fel med det. Snyggt proddat. Tycker din röst skall upp något. Skulle nästan kunnat vara något Carpenterspår, en duo som man lyssnade på i smyg för att inte verka för mesig när det begav sig då på 70- 80-talet. Jag gillar låten, den tar lite oväntade vägar sista minuten och arret är snyggt också men saknar någon briljans i ljudet.

hagis:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.02.2013, 23:33:51 ---
--- Citat från: hagis skrivet 01.02.2013, 11:07:18 ---Ny version uppe nu.
Jag har filat av diskanten på sångreverb som visslade lite och ändrat lite på kompression.
Hittade en överhettad buss som kan ha trasat sönder cymbalerna lite.
Sänkt lite på toppen av mastereq också.
Några bastoner korrigerade också.
Hörde knappt någon skillnad igår kväll men med fräscha öron idag blev ganska stor skillnad.
/Hagis

--- Slut citat ---
Betydligt bättre nu där leaden kommer i fokus på ett bättre sätt lite mer reverb på Lena så är ni hemma.

--- Slut citat ---
Det ligger tonvis med reverb som äts upp tydligen, tveksam.

--- Citat från: Bribedant skrivet 03.02.2013, 00:26:26 ---Går inte igång på den här. Hört bättre från G & H. Vari ligger motivationen? Hel ok prodd iallfall.

--- Slut citat ---
Motivation  ???

--- Citat från: equality skrivet 03.02.2013, 02:36:23 ---Låter 79-80, inget fel med det. Snyggt proddat. Tycker din röst skall upp något. Skulle nästan kunnat vara något Carpenterspår, en duo som man lyssnade på i smyg för att inte verka för mesig när det begav sig då på 70- 80-talet. Jag gillar låten, den tar lite oväntade vägar sista minuten och arret är snyggt också men saknar någon briljans i ljudet.

--- Slut citat ---
Tackar, vi får ta en funderare om sången ska upp/mer reverb.

/Hagis

Asti:
Snyggt producerad och arrangerad poplåt!
Gillar bäst "sticket" från 2:56 och framåt, speciellt sången där.
Kanske sångljudet kunde vara lite "varmare" och möjligen höjas en aning...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion