Forum > Demolåtar

Asti - Meadows of our dreams (ny version)

<< < (2/6) > >>

Dividend:
Country! :) Min favorit-genre som du vet :) (Och det är väl ironi, men låter bra! Tycker du ska fortsätta i den här "Beatles på country"-genren.)

Kanske skulle tycka att lite mindre heshet i rösten, hade passat stilen.

equality:
Puttrar på småtrevligt a la CSN. Distar lite om sången och grötigt i basen. Hushålla lite med stämmorna för mycket "på" nu.

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.01.2013, 17:04:49 ---Jag gillar dina låtar för det mesta
och fast denna inte är din bästa
så gillar jag den trots att kören
inte helt håller takten med Sören  :unsure:
Har du nånsin fått feedback me rim  :lol:
Kören kunde kanske inte behövde vara me hela tiden. Lite otajt... det hörs mest i alla s-ljud. Kanske du kunde ha de-esser på kören
Space

--- Slut citat ---
Jo, tror faktiskt jag fått det tidigare en gång av Cykeln, om jag inte minns fel!  :)
Jag vill nog behålla stämmorna som de är! Vill gärna få lite CSN-känsla om det går...
Ska kolla upp otajtheten! Jag använder de-esser, men är osäker på om det är för lite...
Hör faktiskt inte själv detta med s-ljuden, där vissa tycker det läspar och andra att
det är för mycket s-ljud! Är det inte så att för mycket de-esser brukar skapa läspande..?
Tack för lyss och tips!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2013, 17:31:31 ---Här kommer den igen då sågen:
Sänk sången och kolla basen den oooar svagt på vissa toner. Åsså var det det där med essen ja..
Låten,njäe inget för mig.
kort och koncis sågning  :)
Mike

--- Slut citat ---
Sången kanske är lite för stark ja! Basen blir nog till att spela om!
Som sagt, det där med s-ljuden hör jag inte själv och har därför svårt att få till...
Tråkigt att låten inte gick hem!  :)
Tack för lyss och tips!
/Asti

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 27.01.2013, 17:45:12 ---Var det en kapsåg jag hörde? :P
Instämmer i något s här o var men inte så jäkla farligt o det är något med basen troligen som någon kommenterade.
I övrigt då... ja... det är inte ALLS dåligt, men jag hoppar inte i stolen heller, kanske lite intetsägande på något sätt kanske? Men det är ändå bra. Så du får ingen kapsåg från mig, kanske ett litet gnissel o ett behov av 5-56 flaskan :p

--- Slut citat ---
Du hörde säkert rätt!  :)
Ja, basen får någon form av resonans hör jag nu i PC-högtalarna...
Nej, detta är inget som får dig att hoppa, det förstår jag!
Ville framför allt testa lite elgitarr, steel-guitar och stämsång och la väl
inte tillräcklig energi på själva låten kanhända...
Gnissel får duga!  :D
Men vad är 5-56? Smörjolja?
Tack för dina synpunkter!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion