Forum > Demolåtar
Asti - Meadows of our dreams (ny version)
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 27.01.2013, 17:51:19 ---Hejsan
Guraintrot ger mig i förväg en bild av sången som komma skall men det stämmer inte alls när sången väl kommer in - konstig känsla :). Tror det beror på att musiken generellt är glad och hurtig medan sången är mer dämpad mollig liksom. Jag tror/tycker att du behöver något sångtema som bryter av ... kanske där du sjunger durigt och går mera uppåt på tonskalan :D. Tempot är för lika rakt igenom - taktbryte/byte kanske? Japp sången e för hög - den bör kanske sänkas
Jag tycker nog att detta är en mellanlåt i din stora repetoar - men jag tror samtidigt att om man gör lite ändringar i tempo osv så kan den nog lyfta.
Så är mina tankar när jag nu lyssnat 3 ggr.
/Gurano
--- Slut citat ---
Nej, introt är glatt och durigt, medan versen som kommer därefter är mollig och dyster.
Jag kör ju en vers avskalt för att variera, men det är kanske inte tillräckligt...?
Tror inte jag orkar göra något stick med avvikande tema, får se...
Ja, sången behöver nog sänkas en aning, det är riktigt!
Känner att jag måste testa lite annat ibland och då blir det väl inte alltid så lyckat...
Men kul att du orkade lyssna 3 gånger! :)
Tack för dina funderingar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 27.01.2013, 17:59:03 ---Country! :) Min favorit-genre som du vet :) (Och det är väl ironi, men låter bra! Tycker du ska fortsätta i den här "Beatles på country"-genren.)
Kanske skulle tycka att lite mindre heshet i rösten, hade passat stilen.
--- Slut citat ---
Ja, jag vet att du älskar country! :) Detta är väl en sorts hybrid, lite åt Death-country kanske...? ;)
Tycker väl inte själv att det här påminner så mycket om Beatles, men det gör mig glad!
Jasså, du tycker jag låter hes? Det måste jag kolla upp! :)
Kul att det låter bra!
Tack för feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 27.01.2013, 18:34:44 ---Puttrar på småtrevligt a la CSN. Distar lite om sången och grötigt i basen. Hushålla lite med stämmorna för mycket "på" nu.
--- Slut citat ---
Roligt att du hör lite CSN, det var det jag hoppades! :)
Ska kolla upp det där med dist på sången! Ja, basen måste göras om!
Stämmorna vill jag ha kvar, men dom bör nog sänkas en aning och slipas på en del.
Tack för lyss och tyck!
/Asti
cykeln:
Måste verkligen skaffa mig ett par såna där traindrums - det låter så bra
För varje låt den senast tiden har du låtit mer och mer som CSN och nu är du nästan framme
Fina gitarrer
Sticket är helt rätt
Det är lite för mullrigt i basen tror jag
och så skulle jag vilja ha sången, stämmorna, lite gladare - kanske en ljus Nash-stämma
Inte fullt så mjukt, lite mer bit av ..
Det här blir bra det
MaxB:
Ähh vad du får respons Asti!
Jag gillar hur spngen kommer in efter introt. Bra grej tycker jag.
Sången ner lite. Spara på körerna. Det är vackert att leaden får sjunga ensam ibland och att nån eller alla i kören kommer in.
Kul med steel, spelar du en riktig själv? Låter bra omét.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida