Forum > Demolåtar
Asti - Meadows of our dreams (ny version)
Asti:
Edit 2013-01-28: Har spelat om basen, sänkt sången en aning och lagt till en akustisk kompgitarr.
Var tvungen att skära lite frekvenser i de akustiska plockgitarrerna för att få bort
en del rumble i lägre mid-området (lower midtown), som kom i konflikt med elbasen.
Ville göra något med elgitarrer, steelguitar och stämsång. Då blev det country! :)
Tar tacksamt emot synpunkter på vad som helst!
Försök inte analysera texten, för den är mest blaj! :)
Tänkte först kalla låten "Carrots in the wind"... :rolleyes:
Om låten anses värd besväret försöker jag nog skriva en mer seriös text.
Titel: Meadows of our dreams
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:16
År: 2013
spacetrucker:
Jag gillar dina låtar för det mesta
och fast denna inte är din bästa
så gillar jag den trots att kören
inte helt håller takten med Sören :unsure:
Har du nånsin fått feedback me rim :lol:
Kören kunde kanske inte behövde vara me hela tiden. Lite otajt... det hörs mest i alla s-ljud. Kanske du kunde ha de-esser på kören
Space
Harmonica mike:
Här kommer den igen då sågen:
Sänk sången och kolla basen den oooar svagt på vissa toner. Åsså var det det där med essen ja..
Låten,njäe inget för mig.
kort och koncis sågning :)
Mike
tigersoul:
Var det en kapsåg jag hörde? :P
Instämmer i något s här o var men inte så jäkla farligt o det är något med basen troligen som någon kommenterade.
I övrigt då... ja... det är inte ALLS dåligt, men jag hoppar inte i stolen heller, kanske lite intetsägande på något sätt kanske? Men det är ändå bra. Så du får ingen kapsåg från mig, kanske ett litet gnissel o ett behov av 5-56 flaskan :p
Gurano:
Hejsan
Guraintrot ger mig i förväg en bild av sången som komma skall men det stämmer inte alls när sången väl kommer in - konstig känsla :). Tror det beror på att musiken generellt är glad och hurtig medan sången är mer dämpad mollig liksom. Jag tror/tycker att du behöver något sångtema som bryter av ... kanske där du sjunger durigt och går mera uppåt på tonskalan :D. Tempot är för lika rakt igenom - taktbryte/byte kanske? Japp sången e för hög - den bör kanske sänkas
Jag tycker nog att detta är en mellanlåt i din stora repetoar - men jag tror samtidigt att om man gör lite ändringar i tempo osv så kan den nog lyfta.
Så är mina tankar när jag nu lyssnat 3 ggr.
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida