Forum > Färdiga produktioner
Asti - My poor old heart (klar)
Rattlesnake:
Trevlig låt. Mycket tidigt 70-tal utan att kunna pinpointa till någon bestämd artist. Kompositionen låter 85% asti, 15% Juicy Fruits. ;)
Mixen avviker från mina ljudideal. Jag tycker först och främst den saknar topp. Ez Vintagetrummorna är ju väldigt dova i sig om man inte kranar om dem rejält, och leadsången låter locket på, med s-ljud som nästan läspar.
Tycker inte leadsången ska vara så högt mixad heller.
Önskar att sluttonen klingade ut längre, både gitarr och orgel nyps av för fort.
Edit: äh, 15% var för mycket, det är tre toner som klingar bekant. Jag sänker till 6,25%. :)
Asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 20.01.2013, 17:09:28 ---Trevlig låt. Mycket tidigt 70-tal utan att kunna pinpointa till någon bestämd artist. Kompositionen låter 85% asti, 15% Juicy Fruits. ;)
Mixen avviker från mina ljudideal. Jag tycker först och främst den saknar topp. Ez Vintagetrummorna är ju väldigt dova i sig om man inte kranar om dem rejält, och leadsången låter locket på, med s-ljud som nästan läspar.
Önskar att sluttonen klingade ut längre, både gitarr och orgel nyps av för fort.
Edit: äh, 15% var för mycket, det är tre toner som klingar bekant. Jag sänker till 6,25%. :)
--- Slut citat ---
Jag ville ha fram det där 70-talssoundet med the Band som referens! Juicy Fruits?? :unsure:
Vintagetrummorna är rätt dova, men jag tycker nog ändå dom låter rätt tidsenligt...
Håller med om att leadsången är för högt mixad, men "locket på" hör jag inte själv...?
Kanske har jag för mycket de-esser, så att det blir lite läsp-ljud!
Ja, låten borde klingat ut mer! Blev så här på grund av cut and paste... :rolleyes:
Tack för dina synpunkter!
/Asti
spacetrucker:
Gillar låten. Garanterad asti-kvalitet :D
Håller med Ratllesnake att s-ljuden läspar.. åsså håller jag också med om att volymen på leadsången kunde sänkas. Om man lyssnar med låg volym försvinner instrumenten... utom trummorna. Dom kunde du kanske också sänka ett litet snäpp.
Space
Rattlesnake:
--- Citat från: Asti skrivet 20.01.2013, 20:59:37 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 20.01.2013, 17:09:28 ---Trevlig låt. Mycket tidigt 70-tal utan att kunna pinpointa till någon bestämd artist. Kompositionen låter 85% asti, 15% Juicy Fruits. ;)
--- Slut citat ---
Jag ville ha fram det där 70-talssoundet med the Band som referens! Juicy Fruits?? :unsure:
--- Slut citat ---
Ja, ville du ha det soundet så har du lyckats. Jag jämförde mot Neil Youngs "Harvest moon", och soundet är väldigt lika vad gäller trumljud och sound. Trist tycker jag, men tidstypiskt. Men ADT på sången känns lite som en anakronism, hör väl mer 60-talet till. Och som sagt, lite väl hög nivå.
Här är låten jag associerade till. Var inte lika lätt att hitta som jag trodde, det fanns flera olika melodier.
equality:
Sången distar inte nu och essen är tydligare. Fall framåt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida