Forum > Demolåtar

Tigersoul - Wheel of zombification 4C (uppdaterad igen)

<< < (5/7) > >>

Eddi:
Jag har lyssnat ett par gånger till och då är det ju så att öronen vänjer sig. Det är ju så att du är svensk och det lyser igenom på hela låten så det är ju inte så mycket att göra något åt - du saknar engelsk/amerikansk dialekt och det påminner lite om intervjuer på engelska med Fugelsang - fullständigt korrekt engelska men är han från Japan nä, från Franktrike nä, från Norge nä, från Sverige jepp! Men några ord har jag vaskat fram: with (chemicals), care, burger, darker, indoctrination.

Ljudbilden på reffen är att den torra leadvoicen hamnar bakom reverbrösten och det var det som gjorde mig confused första gången - nu efter ett antal lyssningar så vet jag att det kommer så hjärnan vänjer sig men om jag går på första intrycket så kanske du ska dra ner volymen lite på reverbrösten. För leaden har en bra röst som just behövs för att leda sången.

Int vet ja om du blev nåt hulpet av dett int.

equality:
Stör mig inte på svengelskan, charmigt. Förstår inte varför man skall dölja varifrån man kommer? Raggaebaktakten fungerar utmärkt. Gillar taktdubbleringen och det sparsmakade arret. Bra refräng och sjunget. Bra låt helt enkelt!

bjurte:
Gillas! Svengelska ?? Ähh.. Vi är ju Svenskar,sånt fjollgnäll kan dom hållas med på IDOL och andra fördummande TV-såpor. ;)
Ljudmässigt är det lite förmycket 'Mittimellan' och tråkigt,Bjurte vill ha lite mer tryck i båd Berg o dal..
Särskillt trummorna behöver mer Djup och skärpa,börja med dom,det kanske räcker och sången lite mer diskant.

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.01.2013, 01:06:59 ---Jag har lyssnat ett par gånger till och då är det ju så att öronen vänjer sig. Det är ju så att du är svensk och det lyser igenom på hela låten så det är ju inte så mycket att göra något åt - du saknar engelsk/amerikansk dialekt och det påminner lite om intervjuer på engelska med Fugelsang - fullständigt korrekt engelska men är han från Japan nä, från Franktrike nä, från Norge nä, från Sverige jepp! Men några ord har jag vaskat fram: with (chemicals), care, burger, darker, indoctrination.

Ljudbilden på reffen är att den torra leadvoicen hamnar bakom reverbrösten och det var det som gjorde mig confused första gången - nu efter ett antal lyssningar så vet jag att det kommer så hjärnan vänjer sig men om jag går på första intrycket så kanske du ska dra ner volymen lite på reverbrösten. För leaden har en bra röst som just behövs för att leda sången.

Int vet ja om du blev nåt hulpet av dett int.

--- Slut citat ---

Tackar, ska titta på de orden o se över i huvud taget, men som sagt det är klurigt det där att träna bort accenten. Det verkar som det blir värre på vissa låtar av någon orsak, kanske handlar det här om att det är väldigt mkt text som ska fram på kort tid. Känner igen vissa egenheter, with, har enförmåga att uttala vith istället, av någon slags lathet :P

Vad gäller refrängen, ja det är ju väldigt pådragen kör där. Min tanke är att det ska bli en "vägg" av röster, jag såg nästan en liten militärmarsch framför mig, men det kan nog hända att jag gick för långt i skulle behöva dra ner lite på kören. Noterat det o ska titta på det.

--- Citat från: equality skrivet 18.01.2013, 02:45:53 ---Stör mig inte på svengelskan, charmigt. Förstår inte varför man skall dölja varifrån man kommer? Raggaebaktakten fungerar utmärkt. Gillar taktdubbleringen och det sparsmakade arret. Bra refräng och sjunget. Bra låt helt enkelt!

--- Slut citat ---

- Är ju en smaksak det där om man ska störa sig på svengelska eller inte, däremot ska man väl försöka ha korrekt uttal men accent är ju en fråga man kan dividera om. Jag har hört några gånger att accent uppskattas i US/UK men det är nog väldigt individuellt det där o personligen skulle jag hellre ha en genomamerikansk dialekt om det var möjligt. Kul du gillar låten!

--- Citat från: bjurte skrivet 18.01.2013, 11:33:15 ---Gillas! Svengelska ?? Ähh.. Vi är ju Svenskar,sånt fjollgnäll kan dom hållas med på IDOL och andra fördummande TV-såpor. ;)
Ljudmässigt är det lite förmycket 'Mittimellan' och tråkigt,Bjurte vill ha lite mer tryck i båd Berg o dal..
Särskillt trummorna behöver mer Djup och skärpa,börja med dom,det kanske räcker och sången lite mer diskant.

--- Slut citat ---

- Det är ganska enkelt mixat än så länge med trummorna har bara dragit runt en aning i SD mixern o sen lagt en enkel kompressor på, så det är inga rafinariteter gjorda än så länge o jag kan hålla med om att det i ett så här snålt arr skulle vara ett mer bearbetat o snärtigt trumspår. Är tyvärr ingen expert på metodiken där dock, men ska titta närmare på kompression o kanske eq'a fram lite "snärt" ;)

tigersoul:
Uppdaterad igen med en brygga o en gapig sista refräng :P har så jäkla svårt att sjunga sådär skitstarkt, en psykologisk grej som gör att värmen försvinner upp i halsen. Ska försöka göra en bättre tagning när jag ska finlira om ni tycker det  var en bra idé.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion