Forum > Demolåtar

Tigersoul - Wheel of zombification 4C (uppdaterad igen)

<< < (3/7) > >>

alohahex:
sweet =) låter bra tycker jag =) det va nån som nämnde en avhuggen gittar =) håller med den snubben låter coolt =) gillar

tigersoul:
Jag hade lite schå på att faktiskt hugga av tonerna så hårt o kort som det är i inspelningen, ville ha just det soundet :P

Asti: Tänker du på melodin eller krussedullet runt i refrängen? Jag har övervägt att "brodera ut" den lite mer med instrument.

Sen måste vocals få sig en omgång till, måste se över vart jag gör uttalsfel.

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 17.01.2013, 12:41:42 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 17.01.2013, 12:03:35 ---Tänkte ta med mig på min promenad i Las Palmas idag men hittar inte "download button"  :(

--- Slut citat ---
Finns ingen, lägg till /download i urlen så får du ner den ändå tror jag!

--- Slut citat ---

Du delar ut den om du vill ge mig chansen att lyssna på den (så att jag kan klicka på download-knappen i soundcloud-spelaren.

https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/waiting-no-more-for-you/download
is obviously not an option:

Sorry! Something went wrong
A report has been sent to our tech team,
and they're looking in to the problem.
Please check back in a bit.

Jocke:
Ska det vara så här dystert kanske du bara ska spela mollackord, använda disharmonier och gärna en och annan falsk ton för att förstärka stämningen? ... eller kan man göra tvärtom - kan bli ett intressant möte att göra en jätteglad låt kring den här texten...  :lol:

MaxB:
Rolig ide och vettig text därtill. Mina associationer går till Sparks och 10CC.

Hela den här idén känns så bra att det kanske skulle vara värt att sälja den till nån sån där grupp som kan göra hela arret och hela mixbiten 110% rättvisa.

Jag menar att det är så cool idé helt igenom - att den svagaste länken i det här sammanhanget måste vara den glada amatören (det måste vara du) som bara så där, har kommit på den här grejen med hitpotential. Där kan spelas på diskona för att det är så roligt instrumentval och så sköna vändningar i låten. Kan göras så att alla blir glada - trots budskapet i texten.

Kul att göra musik! Putsa vidare, den är super!   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion