Forum > Demolåtar

Ny akustisk låt "Back And Forth" från Hellfog.

<< < (3/5) > >>

Asti:
Sköna harmonier och vibbar i denna!
Är också inne på att det är för mycket reverb på "sologitarren"!
Tror att det skulle sitta fint med lite försiktig percussion åt tango-hållet.
Kanske en ståbas också skulle funka...?
Om du vill ha större arr, så kunde trumpeter (inte jag på trummor  :)) ge det en mexikansk touche.
Håller med Wernborg ang "strumming" på nylongitarr. Det blir gärna lite rassligt och ibland bumligt.
Hellre plock som komp!
/Asti 

Hellfog:

--- Citat från: Asti skrivet 14.01.2013, 14:42:24 ---Sköna harmonier och vibbar i denna!
Är också inne på att det är för mycket reverb på "sologitarren"!
Tror att det skulle sitta fint med lite försiktig percussion åt tango-hållet.
Kanske en ståbas också skulle funka...?
Om du vill ha större arr, så kunde trumpeter (inte jag på trummor  :)) ge det en mexikansk touche.
Håller med Wernborg ang "strumming" på nylongitarr. Det blir gärna lite rassligt och ibland bumligt.
Hellre plock som komp!
/Asti 

--- Slut citat ---

Japp ska sänka på reverbet. Vill ha låten ganska avskalat, så ingen percussion kommer det bli. Bas vet jag inte heller om det blir.

Trumpet är något jag kommer använda i framtiden på sånna här liknande låtar, dock inte på denna.
Sen har jag inga bra Trumpet vst plugin/library att använda just nu.

Provade med plock men tyckte inte alls det passade in i låten med melodin. 

--- Citat från: Wernborg skrivet 14.01.2013, 11:02:22 ---Piano kunde spela sin melodi en oktav lägre.

Tycker det låter bättre som det är just nu, än att gå en oktav lägre.

--- Slut citat ---

Japp ska sänka på reverbet. Vill ha låten ganska avskalat, så ingen percussion kommer det bli. Bas vet jag inte heller om det blir.

Trumpet är något jag kommer använda i framtiden på sånna här liknande låtar, dock inte på denna.
Sen har jag inga bra Trumpet vst plugin/library att använda just nu.

Provade med plock men tyckte inte alls det passade in i låten med melodin. 

MaxB:

--- Citat från: Hellfog skrivet 14.01.2013, 11:12:00 ---Och tack alla för ni gillar låten.

--- Slut citat ---

Tillbaka och lyssnar igen, nu med hörlurar. Ljudet är som det skulle kunna komma från ett live framförande här på hotellterrassen högst upp på hotellet. Här ärr högt i tak och på den lilla scenen som finns där jag sitter, skulle det vara skönt att lyssna på sånt här!

Hellfog:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.01.2013, 22:22:01 ---
--- Citat från: Hellfog skrivet 14.01.2013, 11:12:00 ---Och tack alla för ni gillar låten.

--- Slut citat ---

Tillbaka och lyssnar igen, nu med hörlurar. Ljudet är som det skulle kunna komma från ett live framförande här på hotellterrassen högst upp på hotellet. Här ärr högt i tak och på den lilla scenen som finns där jag sitter, skulle det vara skönt att lyssna på sånt här!

--- Slut citat ---

Nice.

Rattlesnake:
Mycket reverb. Är ju en smaksak så det finns inget rätt eller fel där. Jag tycker nog att det är lite för mycket stenkyrka över det hela, hård klang sådär.

Reagerar på två saker. Det ena är att melodin under sticket "förväntar" sig ett Bdur eller B7 och inte bm. Också tycke och smak, förstås.

Men pianot spelar inte tight mot gitarren, det tror jag de flesta håller med mig om. Ligger pianot lite före tro?

Musiken för mig i tankarna bort till Spanien och en (katolsk) kyrka. En bikt äger rum.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion