Forum > Demolåtar
Ny akustisk låt "Back And Forth" från Hellfog.
Hellfog:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.01.2013, 23:51:15 ---Mycket reverb. Är ju en smaksak så det finns inget rätt eller fel där. Jag tycker nog att det är lite för mycket stenkyrka över det hela, hård klang sådär.
Reagerar på två saker. Det ena är att melodin under sticket "förväntar" sig ett Bdur eller B7 och inte bm. Också tycke och smak, förstås.
Men pianot spelar inte tight mot gitarren, det tror jag de flesta håller med mig om. Ligger pianot lite före tro?
Musiken för mig i tankarna bort till Spanien och en (katolsk) kyrka. En bikt äger rum.
--- Slut citat ---
Angående ackordet, vet jag inte.
Men du har rätt angående pianot vissa toner är lite otajt, (förvånande att ingen annan har anmärkt det förut, höll på fram och tillbaka och ändra toner, men blev aldrig nöjd, men ska göra ett försök när jag fixar lite reverb stuff.
Ja musiken är ganska Spanskt infl.
Jocke:
Snygg melodi på nylonaren. :) Har oftast inget emot stränggnissel så att man hör att det är "på riktigt" men när musiken är så här "naken" känns det lite väl påtagligt och stör mig faktiskt lite...
Hellfog:
--- Citat från: Jocke skrivet 16.01.2013, 14:07:30 ---Snygg melodi på nylonaren. :) Har oftast inget emot stränggnissel så att man hör att det är "på riktigt" men när musiken är så här "naken" känns det lite väl påtagligt och stör mig faktiskt lite...
--- Slut citat ---
Hade jag haft en bra stål strängad hade jag lagt på den.
Men skulle kunna spela om gitarren längre ifrån, så ska det låta bättre.
spacetrucker:
Skönt.
Reverbet stör mig inte ett dyft. Det enda som lite stör är det otajta pianot.
Space
Hellfog:
ny version , fixar reverben lite, fixat lite otajthet på Piano plus fixat om gitarren i mitten.
Samma gitarr men gjort om ljudet på den. Låter mer stål och mer skitit, vad tycker ni om gitarren nu?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida