Forum > Demolåtar
Ny akustisk låt "Back And Forth" från Hellfog.
bjurte:
Jag tycker det låter bra,skönt att lyssna på,lite 'gypsy-jazz' feeling på detta.
Men är det inte läskigt att sitta ensam i den där jättegrottan i berget ?? :rolleyes:
Wernborg:
Piano kunde spela sin melodi en oktav lägre.
Inte så förtjust i kompgitarren när du "strummar" ackorden. Mycket, mycket snyggare när du "knäpper" som i början och slutet. Kanske spela mer brutet och plocka ackorden i mitten.
Reverbet är bra. Du skulle kunna sänka det något bara.
Tycker det funkar som det är. Hade den varit längre skulle den bli tjatig. På gränsen nu, men du klarar dig.
Hellfog:
Tror inte att spela en oktav lägre skulle passa in, men kan prova
Plocka ackorden en bra tanke, vet inte om det skulle passa in med melodin
Här är en version med lite mindre reverb på melodi gitarren
http://m.soundcloud.com/psyerichybrid/1301-hellfog-back-and-forth
--- Citat från: Wernborg skrivet 14.01.2013, 11:02:22 ---Piano kunde spela sin melodi en oktav lägre.
Inte så förtjust i kompgitarren när du "strummar" ackorden. Mycket, mycket snyggare när du "knäpper" som i början och slutet. Kanske spela mer brutet och plocka ackorden i mitten.
Reverbet är bra. Du skulle kunna sänka det något bara.
Tycker det funkar som det är. Hade den varit längre skulle den bli tjatig. På gränsen nu, men du klarar dig.
--- Slut citat ---
Hellfog:
Och tack alla för ni gillar låten.
Harmonica mike:
Bra rum på reverbet men lite för långt.Bjurte var inne på grotta och jag säger Albert Hall/Madison square i storlek.Dra ned det lite till en lite mindre lokal,tror att det blir snyggare.Med beteckningen på tror.
Skön dänga i övrigt som ger mig lite utlandsfeeling som också Max var inne på och det behövs då det är kallt på mina breddgrader.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida