Forum > Demolåtar

Cykeln - Gott nytt! (v2) med JosefOhlmerAltsax på Altsax

<< < (3/7) > >>

equality:
Show var ordet! Härligt. Kul att Beatles fick vara med också. Svänger bra också men jag begriper inte hur det går till. Typ BiB eller vad?

cykeln:

--- Citat från: tigersoul skrivet 12.01.2013, 22:27:01 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 12.01.2013, 21:19:49 ---Jag försöker ligga så nära topp som möjligt utan att klippa - men här gick det inte, blev lite ivrig där - skulle haft lägre
Dessvärre tycker jag det är så drygt att sjunga om - får se om jag hittar orken om en liten vecka eller två.
Skitkul är ett toppbetyg! TAck!
Tack för att du orkade lyssna och kommentera!

--- Slut citat ---

Kära vän, det är en vana du borde göra dig av med om du frågar mig :P o jag instämmer är man nöjd vill man inte sjunga om, o ibland inte ens när man inte är nöjd :)

--- Slut citat ---
OK I hear you!
Jag är inte nöjd med det jag sjungit - det är bara det att jag orkar sällan sjunga mer än en eller ett par gånger. och nu är den dessutom så satans lång.

--- Citat från: equality skrivet 13.01.2013, 00:00:11 ---Show var ordet! Härligt. Kul att Beatles fick vara med också. Svänger bra också men jag begriper inte hur det går till. Typ BiB eller vad?

--- Slut citat ---
Kul att du tycker det - TAck!
Beatles är alltid med - det vet du!
Pianot fungerar ungefär som trumprogram som EZ, Superior mfl. Man kan spela helt själv och använda de ljud som finns eller använda färdiga midi-sekvenser som man kan kombinera på samma sätt som de som finns för trummor. Dessutom bestämmer man vilka ackord som ska spelas. Där är det ganska analogt med BiB. Sen kan man på vanligt sätt gå in och editera midi-filerna och lägga in dem i sin sequenser. Kort sagt har man en kompetent pianospelare till sitt stöd som kan spela det man vill och/eller kan ge en uppslag och idéer.

equality:
Häftigt. Tack.  :)

Tokai:
Mr Robot Guitar-man till ditt förfogande! Vad önskas! Jeff Beck? Eller kanske nåt av mr Clapton?
Kan inte låta bli att skratta.
Texten är så där lekfull och till synes skriven utan möda.

Oj, blir lite osäker nu när jag läser ovan som bara gäller pianot.
Nog ingår väl guran också i detta ez automatiska spelprojektet? Om inte så är gitarrspelet läckert!

cykeln:

--- Citat från: Tokai skrivet 13.01.2013, 00:39:32 ---Mr Robot Guitar-man till ditt förfogande! Vad önskas! Jeff Beck? Eller kanske nåt av mr Clapton?
Kan inte låta bli att skratta.
Texten är så där lekfull och till synes skriven utan möda.

--- Slut citat ---
Nice! Du är efterlängtad! Följande efterfrågas:
Lite sparsmakad Clapton till första delen
Beck på den andra - här kan du känna dig rätt fri
och varför inte båda på tredje, avslutande delen
MP3 går bra

Texten skrevs i tre intensiva lekpass under nyårsafton under devisen - Det är vägen som är mödan  :D
Tack för att du orkade lyssna och kommentera!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion