Forum > Demolåtar
Mörka Skogen-Link
Markus Broberg:
Tack:)
Nej, den är ofärdig. Jag ska åka till mexico och bada ett par veckor snart. Efter det så ska jag börja färdigställa alla låtar. Mixar osv:)
På den här ligger en tillfällig elgura med och stökar i otakt.
--- Citat från: 1up skrivet 11.01.2013, 23:25:56 ---Låter bra, skön låt. Bra gitarrtugg som låter popigt.
Allt känns inte riktigt 100 men en strävan hörs. Keep going.
--- Slut citat ---
Markus Broberg:
Tack Tiger!
Jag vill också att det ska explodera i en refräng sen. Och så ska det bli.
Låten är fortfarande i ett embryostadium:), men jag ska försöka behålla enkelheten.
Beträffande mixen, så är det spräckt och dåligt:P
--- Citat från: tigersoul skrivet 11.01.2013, 22:49:25 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 11.01.2013, 21:40:49 ---Ytterligare en låt i demostadiet. Inspelad live till viss del.
Har ni andra nån plugg som är bra till att använda när man spelar in akkegitarrer?
Är fraseringarna bra?. Är även tveksam till refrängen, funkar det med otajt sång sådär? eller ska det vara supersynkat?
Jaja. Jag gillar den, men det är alltid bra att höra vad ni andra säger också.
I nuläget är det bara en vers, och sprucket ljud.
/Markus
--- Slut citat ---
Gillar texten. Lite tveksam till refrängen, det jag hörde spontant i huvudet var att det brakar loss rejält i refrängen, att du går upp en bit o klöser i o att kompet kommer igång ordentligt för att sen varva ner igen till andra versen. Nuvarande refräng lite klen i mitt huvud, men kanske främst för att jag hör den där fläskiga refrängen i huvudet.
Kan inte uttala mig om mix o sound sitter med macbooken. Andra får kommentera det ;)
--- Slut citat ---
equality:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 12.01.2013, 01:33:04 ---Tomas Ledin?, mehhhhhh:P. Hell no.
--- Slut citat ---
Bara gitarrkompet där. Inget annat, promise. :P
Markus Broberg:
Puhhh...
Såg Ledin på den "där" Strömstedt:s show, (Nej, jag tittar inte på sånt skräp. Råkade gå förbi), när Ledin försökte kicka upp mickstativet.... :lol:
Det såg lika graciöst ut som om Pinochet skulle försöka sig på en moonwalk.
När jag var runt tretton år såg jag Rocktåget. Jag bestämde mig redan då att Ledin var en pretantiös blobb.
--- Citat från: equality skrivet 12.01.2013, 02:32:57 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 12.01.2013, 01:33:04 ---Tomas Ledin?, mehhhhhh:P. Hell no.
--- Slut citat ---
Bara gitarrkompet där. Inget annat, promise. :P
--- Slut citat ---
bow35:
Skön stämningn i låten. Det hörs att du lagt ner mycket arbete
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida