Forum > Demolåtar

Mörka Skogen-Link

<< < (3/4) > >>

Tokai:
Kompression finns det gott om. Behövs väl inte så tidigt på demostadium? Dessutom konstigt (medvetet?) fasljud på sången.
Men ok låt. Har alltid var lite svag på det där Tom Petty drivet på gurorna. Sången gillar jag, lite lidande uttrycksfull sådär. Vad betyder "Link"? Är Mörka Skogen fler än du? Du skriver delvis inspelad live. Lite info vore kul.
Innan du åker till Mexiko - lyssna inte på min låt "Mexiko"  :P

Markus Broberg:
Tack Tokai och Bow.
Kompressorn är bara Cubase egna inbyggda, på masterkanalen.
Sången är har jag lite EQ och "Classic Compressor" på..

Bow: Nää. Jag har ju inte ens börjat med den på riktigt:=)

Låten är ju bar ett utkast. Det mest låter skit, ska fixa till med en bättre inspelning senare. Lite tajtare och en fläskig refräng:)

Mörka Skogen är Markus, en SG, två svarta akkeguror och en Warwickbas.

Link= Linköping.

Nu har jag tillochmed laddat ner låten till laptopen. Så den kommer med till Mexiko:)
Ska leta efter friterade insekter. Tequilan finns som en present på rummet när vi kommer, så den tar jag med ner på stranden.
Kanske behöver en värmande sup innan jag kastar mig ner i det karibiska havet :P

cykeln:
Riktigt bra och egensinnig låt
men alldelse för på och pressad - tyvärr jobbig att lyssna på
Sänk allting och jobba lite mer så har du något extra!

Markus Broberg:
Tack. Japp, den är bara i ett embryostadie än så länge. Lång väg kvar:)

--- Citat från: cykeln skrivet 12.01.2013, 21:52:35 ---Riktigt bra och egensinnig låt
men alldelse för på och pressad - tyvärr jobbig att lyssna på
Sänk allting och jobba lite mer så har du något extra!

--- Slut citat ---

Eddi:
Jag läste allt innan jag lyssnade och trodde jag skulle få höra en sån där riktigt pressad Mörka Skogen-låt men nä inte alls - en skön låt vars text jag inte fattar - men jobba vidare på detta absolut.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion