Forum > Demolåtar
Mörka Skogen-Link
Markus Broberg:
Ytterligare en låt i demostadiet. Inspelad live till viss del.
Har ni andra nån plugg som är bra till att använda när man spelar in akkegitarrer?
Är fraseringarna bra?. Är även tveksam till refrängen, funkar det med otajt sång sådär? eller ska det vara supersynkat?
Jaja. Jag gillar den, men det är alltid bra att höra vad ni andra säger också.
I nuläget är det bara en vers, och sprucket ljud.
/Markus
tigersoul:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 11.01.2013, 21:40:49 ---Ytterligare en låt i demostadiet. Inspelad live till viss del.
Har ni andra nån plugg som är bra till att använda när man spelar in akkegitarrer?
Är fraseringarna bra?. Är även tveksam till refrängen, funkar det med otajt sång sådär? eller ska det vara supersynkat?
Jaja. Jag gillar den, men det är alltid bra att höra vad ni andra säger också.
I nuläget är det bara en vers, och sprucket ljud.
/Markus
--- Slut citat ---
Gillar texten. Lite tveksam till refrängen, det jag hörde spontant i huvudet var att det brakar loss rejält i refrängen, att du går upp en bit o klöser i o att kompet kommer igång ordentligt för att sen varva ner igen till andra versen. Nuvarande refräng lite klen i mitt huvud, men kanske främst för att jag hör den där fläskiga refrängen i huvudet.
Kan inte uttala mig om mix o sound sitter med macbooken. Andra får kommentera det ;)
equality:
Mixen är som gamla tiders tryckkokare där man lyckades pressa upp kokpunkten till 120 grader eller hur det nu va. Distvarning överallt men precis på gränsen (?)
Tänker av någon anledning på T Ledin - En Del av Mitt Hjärta (kompet?) och Marc Bolan (sången? melodierna?). Tycker du gör störtsköna, kompromisslösa prylar, så skall det va. Dags för de större scenerna? :rolleyes: :)
1up:
Låter bra, skön låt. Bra gitarrtugg som låter popigt.
Allt känns inte riktigt 100 men en strävan hörs. Keep going.
Markus Broberg:
Tack Eq:), snälla ord.
Mixen är ju som den är. -Helt krossad:), men det är bara ett utkast.
Jag kanske borde flytta studion från hallen till vardagsrummet. Den största scenen i min närhet:O
Tomas Ledin?, mehhhhhh:P. Hell no.
--- Citat från: equality skrivet 11.01.2013, 23:11:22 ---Mixen är som gamla tiders tryckkokare där man lyckades pressa upp kokpunkten till 120 grader eller hur det nu va. Distvarning överallt men precis på gränsen (?)
Tänker av någon anledning på T Ledin - En Del av Mitt Hjärta (kompet?) och Marc Bolan (sången? melodierna?). Tycker du gör störtsköna, kompromisslösa prylar, så skall det va. Dags för de större scenerna? :rolleyes: :)
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida