Kontrollrummet

Ändra namn på projektfoldern

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danny

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Finns det något sätt att ändra namn på projektfoldern i Cubase, utan att behöva spara projektet i en ny mapp? När jag försöker ändra namnet på foldern, så blir en rad referenser felaktiga, exx referenser till samplingar i Kontakt som sparats i foldern.


Utloggad KluZ

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
  • Ge mig en orkester
    • Visa profil
Ja, det smartaste är att ändra namnet via Cubase eller kontakt. Då ska programmet fatta att det är det nya namnet på den gamla mappen.



Utloggad tsmalmbe

varför duger det inte att spara i ny mapp då?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad KluZ

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
  • Ge mig en orkester
    • Visa profil
Det är ju också ett alternativ och sen så kastar du den gamla mappen.

Annars, som svar på din fråga till mig, så tror jag att du kan göra det om du exempelvis väljer open i arkiv menyn och sen när trädstrukturen kommer upp så högerklickar du på den mapp/fil som du vill döpa om och tar "rename/döp om".


Utloggad Danny

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
tsmalmbe: När man väljer spara i annan mapp följer inte attl med, ex kontakt filer. Men visst, det går ändå med lite jobb. Det jag ar ute efter är om det fanns någon enkel funktion i Cubase för att ändra namnet, så att alla referenser också ändras.