Forum > Färdiga produktioner
Asti feat djonas - Essence (klar)
Jocke:
Tycker det här gör låten än mer intressant än tidigare även om övergångarna kändes lite rumphuggna första lyssningen. Cymbaler kan nog hjälpa - gärna nitcymbaler om du vill göra mig glad! ;-) (Fick fina samples av Wernis en gång - han kanske har dem kvar?) Lite känns det som att låten stannar upp i versen och det kan väl finnas en finess med det... vill du ha mer flow hela vägen så kanske ägg (eller annat rassel) kan hjälpa upp?
cykeln:
Gillar traindrumsen - kunde vara lite högre och lite lugnare under vers och ökat under refräng
Sen tycker jag att de molliga mattorna och stråkarna ger låten en dyster och mumblig karaktär som inte stämmer med traindrumsen
så det är lite ambivalent - det är som två viljor på en gång
Asti:
Jocke - Kanske skulle det vara mer fills i övergångarna..?
Ja, lite mer percussion kanske förstärker rytmen...
cykeln - Har försökt att variera styrkan på trummorna i vers och refräng, men det
kanske ska accentueras ytterligare?
Stråkarna la jag på när jag hade det förra trumkompet, så det kanske inte passar längre...
Men jag är fortfarande tveksam till hur trummorna ska spelas. Börjar luta åt första versionen igen...
Tack ska ni ha för att ni orkar fortsätta att kommentera låten!
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 08.01.2013, 22:47:05 ---Jocke - Kanske skulle det vara mer fills i övergångarna..?
...
/Asti
--- Slut citat ---
Jag har inget emot dynamikskillnader och tempoväxlingarna fluffar till det så det inte blir långtråkigt... Du hade väl grort lite olika fills vid övergångarna redan va? Tyckte det var något ställe mot slutet där jag inte fick den där känslan av att det stannade upp... Brukar ibland använda shakers och annan percussion tvärtom liksom - för att få det att "släppa" i refrängen... Vet inte hur det funkar så här... Skulle kunna tänka mig att det är så mycket mer energi i refrängen att det nästan döljs där om man lägger det hela vägen... så man inte saknar det liksom!^^
Klart att det är roligt att höra hur det utvecklas... du har ju världens flow nu och gör en massa bra grejer! :)
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 08.01.2013, 23:28:04 ---
--- Citat från: Asti skrivet 08.01.2013, 22:47:05 ---Jocke - Kanske skulle det vara mer fills i övergångarna..?
...
/Asti
--- Slut citat ---
Jag har inget emot dynamikskillnader och tempoväxlingarna fluffar till det så det inte blir långtråkigt... Du hade väl grort lite olika fills vid övergångarna redan va? Tyckte det var något ställe mot slutet där jag inte fick den där känslan av att det stannade upp... Brukar ibland använda shakers och annan percussion tvärtom liksom - för att få det att "släppa" i refrängen... Vet inte hur det funkar så här... Skulle kunna tänka mig att det är så mycket mer energi i refrängen att det nästan döljs där om man lägger det hela vägen... så man inte saknar det liksom!^^
Klart att det är roligt att höra hur det utvecklas... du har ju världens flow nu och gör en massa bra grejer! :)
--- Slut citat ---
Jag lutar mer och mer att gå tillbaka till de ursprungliga trummorna...
Upptempo-stuket känns inte riktigt rätt ihop med det övriga.
Det ska gå att få till ett train-beat med betoning på 3:an i st f 2:an och 4:an.
Ska mickla vidare med det ursprungliga trum-beatet tror jag.
Har börjat rensa i "fillsen" då jag tyckte det blev lite för mycket på sina ställen!
Är osäker på om shakers och liknande funkar här...?
Tack för dina synpunkter och intresse i låten!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida