Forum > Färdiga produktioner
Asti feat djonas - Essence (klar)
bjurte:
Du är på rätt väg,men det blir lite intensivt,tror det är Baskaggen som som borde lugna ner sig lite,virveln styr ju hela paketet.
Låt kicken vila lite,prova med att köra varannat eller tom. bara var fjärde slag där,sedan kan du även försöka få den lite "Rundare" och tystare.
Harmonica mike:
Ny flyter det på som oceanångare.
Trummor/bas och lite av guran lutar lite vänster i mixen,men det här får du ta med en nypa salt.Jag hade samma "fenomen" då jag lyssnade på ett collab med Gurano och hos honom låg allt centrerat.
Det medföljande ljudkortet till min nya dator spelar spratt med mig.Om jag vänder på lurarna så låter det helskumt om mixen balansmässigt,mab kan ju bli snurrig för mindre :)
Vad jag däremot kan säga att låten lyfte en kilometer med nya trummorna/basen i mina öron.Det är ju smaksaker men för mig är det tårta :) Såg att Bjurte stack emellan med ett inlägg om Kicken anamma det så har du en av dina bästa på g här tycker jag.
Allt jag har åker upp i luften men ducka för smidesstädet(baskaggen) :D
Yber bra jobbat Peter
Mike
Asti:
spacetrucker - Det är inte det trumbeat som jag tänkte mig från början, men jag tycker detta funkar
när man hört det några gånger. Nu blir det mer tjo och tjim än ödesmättat liksom.... :rolleyes:
Är fortfarande tveksam till vilken version jag ska välja, men hittar jag inte det jag var
ute efter så blir det nog det här.
tigersoul - Ska kolla över kicken!
equality - Kul att du gillar! Har haft lite funderingar kring ett gitarrsolo i slutdelen, men är osäker på om det blir för mycket.
Det är redan en hel del som trängs i mixen... :wacko:
HasseFX - :D
Eddi - Roligt att du också gillar låten! Ja, det behövs nog skruvas en del, bl.a. på trummorna....
bjurte - OK, ska laborera lite med baskaggen! Tack än en gång för dina midi-filer!
Harmonica mike - Kul att du tycker låten lyfter! Ska följa bjurtes råd och se upp för baskaggen! :)
Tack allihop för värdefulla synpunkter och tips! Är som sagt lite kluven till vilken version jag vill ha,
men ska först försöka fullfölja den nuvarande! Se'n får vi se....
/Asti t.f. v-klyv
egghuvud:
Jag tycker det låter bra. Är lite tveksam till trummorna att de går i trainbeat är okej men de känns som att det blir lite stressig när de ligger på sådär, kanske skulle det bli mindre stressigt med halvtempo? Samt att jag saknar krashcymbaler när fillsen är slut. :)
Asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 08.01.2013, 16:30:01 ---Jag tycker det låter bra. Är lite tveksam till trummorna att de går i trainbeat är okej men de känns som att det blir lite stressig när de ligger på sådär, kanske skulle det bli mindre stressigt med halvtempo? Samt att jag saknar krashcymbaler när fillsen är slut. :)
--- Slut citat ---
Det var min ursprungliga idé, men jag har inte lyckats hitta/göra ett train-beat i halvtempo som funkar...
Första versionerna var sådana, men det blev inget bra flyt!
Krasch-cymbaler ska väl däremot gå enklare att fixa! :)
Har i alla fall försökt justera trummorna lite grand, speciellt kicken!
Tack för din kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida