Forum > Färdiga produktioner

Asti feat djonas - Essence (klar)

(1/22) > >>

Asti:
Edit 2013-02-15: Fick hjälp av djonas med basen. Nu tror jag den får anses klar, såvida inte någon nivå är galen...?
                        Skar lite i det akustiska plocket för att få bort kollisioner med basen. Tack djonas!

Edit 2013-01-08: Har "städat" lite i baskaggen, samt sänkt volymen något på trummorna. Bättre?

Edit 2013-01-07: Bytt trumkomp enligt Bjurtes recept, lagt ny bas, nya stråkar i slutet som också spelar temat
                        för att få till lite extra "tryck".... Det blir en annorlunda version. Bättre eller sämre?
                        Är nivåerna på bas och trummor OK?

Edit 2013-01-04: Har spelat in ny bas, editerat i trumfilen för att få lite bättre driv, samt
laborerat med sångljudet för att få ett behagligare rumsljud. Bättre? Är nivån på trummor och bas OK?

När jag gjorde "Only love can cure your heart" plockade jag bort ett stick som inte riktigt passade in.
Har försökt bygga en låt runt det överblivna sticket, men det kanske blev lite tjatigt...?
Tyck gärna till om vad som helst!  :)

Titel: Essence
Artist: Asti feat djonas
Text & Musik: Asti
Medverkande: djonas bas
År: 2013
Längd: 3:27

spacetrucker:
Lyssnade först i laptoppen man var tvungen att dra igång "stora datorn" för att lyssna ordentligt. Tjatigt? Nädå, dehär är ju hur perfekt somhelst.
Denna låt har nåt som liksom rörde vid mitt inre.

Fulla poäng från den finska juryn  :wub:

Space

P.S. E de jag som e sned eller ligger sången en aning till vänster?

HasseFX:
...går absolut att utveckla :) men som arret är just nu, väldigt "stötigt", när det hänger enbart på gitarriffet IMHO

Gurano:
Du har fint ljud i gurorna - gillar idén - en finstämd låt!
Otakt vid 33 & 139, så flytta guran lite lite så hör jag det inte :)
Är det mer reverb på sången mot slutet på andra halvan? isåfall tycker jag att du ska minska på det. Kanske att det behövs ett stick som bryter lite, tror jag

Bra låt as usual :)

/Gurano

Asti:
spacetrucker - Roligt att låten berörde! Nej, lead-sången är centrerad om jag inte är helt ute och cyklar.
                     Men det ska kontrolleras!  Ett stort tack till den finska juryn!  :)
HasseFx - Jag har inte hittat några riktigt passande trummor, som skulle kunna ge låten stadga och "flyt"...
              Vill gärna ha "tassande" vispar, men det är svårt att få dom att tränga igenom i mixen.
              Vad betyder IMHO?
Gurano - Ska kolla upp otakten! Ja, det är mer reverb på lead-sången i slutdelen! Ett medvetet drag!  :)
             Tänkte att gitarrtemat skulle ligga till grund för hela låten (Ackorden är enbart C#m-D-A-E) och
             att den skulle byggas upp efterhand med fler instrument och röster. Men det kanske blir för tjatigt...

Tack för era synpunkter!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion