Forum > Färdiga produktioner
Asti feat djonas - Essence (klar)
HasseFX:
--- Citat från: Asti skrivet 01.01.2013, 21:08:02 ---
HasseFx - Jag har inte hittat några riktigt passande trummor, som skulle kunna ge låten stadga och "flyt"...
Vill gärna ha "tassande" vispar, men det är svårt att få dom att tränga igenom i mixen.
Vad betyder IMHO?
--- Slut citat ---
Det är den upprepade gitarren som "hackar" - borde gå att variera för mer flyt, InMyHumbleOpinion ;)
Asti:
--- Citat från: HasseFX skrivet 01.01.2013, 21:20:34 ---
--- Citat från: Asti skrivet 01.01.2013, 21:08:02 ---HasseFx - Jag har inte hittat några riktigt passande trummor, som skulle kunna ge låten stadga och "flyt"...
Vill gärna ha "tassande" vispar, men det är svårt att få dom att tränga igenom i mixen.
Vad betyder IMHO?
--- Slut citat ---
Det är den upprepade gitarren som "hackar" - borde gå att variera för mer flyt, InMyHumbleOpinion ;)
--- Slut citat ---
"Den upprepade gitarren" består av två akustiska och två elgitarrer, vars tema låten bygger på,
så det vill jag inte ha annorlunda. Men jag tror man kan få ett bättre flyt mha andra trummor....
Det kan förstås vara så att jag behöver spela om vissa delar av gitarrerna om dom låter otajt!
IMHO - kul, då har jag lärt mig en ny förkortning! :)
/Asti
tigersoul:
IMHO är det en rätt bra förkortning :P
Hmm... Fina gitarrer, även om den här "harvande" guran kan kännas som att den blir lite mycket, någon variation på dens upprepningar skulle nog sitta fint! Tycker även jag den ligger lite åt vänster, men annars är det inte alls tokigt. klart värt att jobba vidare på!
Wernborg:
Helfin låt.
Mixtekniskt kanske jag själv hade lagt sången i ett större rum, men det är ju en smaksak.
Sen tycker jag basen är lite störig när den följer gitarrslingan. Tror det hade varit snyggare om den låg på grundtoner bara.
Trummorna kunde vara svängigare. Ett "tåg-komp" borde inte vara så svårt att hitta ett få till själv.
Snyggt!!
equality:
Väldigt fint! Gitarrslingan sitter så snyggt och kören som kommer sen...riktig mumma. Kanske väl repetetivt sista minuten och det återkommer ngt trumfill som låter "fel" i de första gitarrslingorna. Annars toppen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida