Forum > Färdiga produktioner

Asti feat djonas - Essence (klar)

<< < (3/22) > >>

Asti:
tigersoul - Gitarrtemat är tänkt att fungera som ett genomgående "mantra", som låten bygger på,
               så jag ville inte bryta av med något helt annat. Men lite smärre variationer runt temat
               kanske inte vore fel. Gitarrerna ligger utpanorerade åt lite olika håll, så helhetsintrycket
               av dom kanske ligger lite åt vänster. Du förväxlar den inte med Spacetruckers synpunkt på lead-sången?
Wernborg - Jag mixar med hörlurar och där tyckte jag sångljudet var OK, men när nu jag hör det via PC-högtalare
                låter det annorlunda...så något ska jag göra vad gäller sången och rumsljudet!
                Jag har behållt basspelet som det var tänkt i sticket till "Only love..." i ett mindre arr, men nu passar
                det inte lika bra längre. Ska pröva att göra om den som du säger mer efter harmoniernas grundtoner.
                När jag lyssnar på trummorna enskilt låter visparna bra, men dom "försvinner" i mixen.
                Train- eller "marschrytm" på trummorna kunde kanske passa bättre. Får se vad man kan få till där!
                Roligt att du gillar låten!
equality - Ja, det kanske behövs något ytterligare i slutdelen för att det inte ska bli för enformigt där...?
              Trummorna ska jag som sagt se över! Det behövs ett bättre "driv" i dom. Kul att du gillar!

Tack för synpunkter och bra tips!
/Asti

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 02.01.2013, 11:28:15 ---tigersoul - Gitarrtemat är tänkt att fungera som ett genomgående "mantra", som låten bygger på,
               så jag ville inte bryta av med något helt annat. Men lite smärre variationer runt temat
               kanske inte vore fel. Gitarrerna ligger utpanorerade åt lite olika håll, så helhetsintrycket
               av dom kanske ligger lite åt vänster. Du förväxlar den inte med Spacetruckers synpunkt på lead-sången?
Wernborg - Jag mixar med hörlurar och där tyckte jag sångljudet var OK, men när nu jag hör det via PC-högtalare
                låter det annorlunda...så något ska jag göra vad gäller sången och rumsljudet!
                Jag har behållt basspelet som det var tänkt i sticket till "Only love..." i ett mindre arr, men nu passar
                det inte lika bra längre. Ska pröva att göra om den som du säger mer efter harmoniernas grundtoner.
                När jag lyssnar på trummorna enskilt låter visparna bra, men dom "försvinner" i mixen.
                Train- eller "marschrytm" på trummorna kunde kanske passa bättre. Får se vad man kan få till där!
                Roligt att du gillar låten!
equality - Ja, det kanske behövs något ytterligare i slutdelen för att det inte ska bli för enformigt där...?
              Trummorna ska jag som sagt se över! Det behövs ett bättre "driv" i dom. Kul att du gillar!

Tack för synpunkter och bra tips!
/Asti

--- Slut citat ---

Nej, men om enb leadsången ligger "snett" så lutar ju så klart hela mixen. Kan ha att göra med frekvenser också om det lutar eller inte när man panar ut, sen var ju det här hörlurar o där här man ju "lut" mycket lättare.

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 02.01.2013, 13:52:50 ---Nej, men om enb leadsången ligger "snett" så lutar ju så klart hela mixen. Kan ha att göra med frekvenser också om det lutar eller inte när man panar ut, sen var ju det här hörlurar o där här man ju "lut" mycket lättare.

--- Slut citat ---
...eller kanske det beror på att jag skickade efter mixern från Luthman....?  :unsure:
Om det gällde kompet kunde jag skyllt på att jag använde luta ist f gitarr.  :rolleyes:
Nej allvarligt, ska kolla upp hur det är inställt i mixern!  :)
Jag har nedsatt hörsel på höger öra (sant), så det kanske spelar in... :wacko:
Tack för påpekandet!
/Asti

martinm:
Överblivna stick är inget att sticka under stol med. Man hör redan i första gitarrvändan att det låter Asti, vilket är bra. Annars påminner det om Elliott Smith också.
 :P

tigersoul:
Här utbyter lustigheterna varandra haha, ta en titt, det finns ju bra hjälpmedelspluggar som visar exakt hur spreaden är o det kanske är en hjälp om ena örat sviker ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion