Forum > Demolåtar

Clemens- Samarbete sång & gitarr?

<< < (14/17) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: tigersoul skrivet 05.01.2013, 01:06:46 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.01.2013, 01:04:04 ---Fast på nåt sätt var det ganska trevligt att sjunga genom CM2:an. Jag skär ju ändå allt som oftast ganska hårt i basfrekvenserna på sång. Däremot så är den ju grumt puff-känslig så det var ju en utmaning med sångtekniken utan puffskydd :D

Kul att det gillades, rytmiken e ju inte ristad i sten, men jag gillar det så här.

Micke

--- Slut citat ---

Fram med lite damstrumpor o en gammal galge o puffskyddet är klirrat ;)

--- Slut citat ---

Min ordinarie studioutrustning, som även innehåller ett par puffskydd, är tyvärr undanstuvad för tillfället då jag håller på att bygga upp en ny studio, så man tager vad man haver. Tyckte att tillverkning av ett nytt sådant var lite overkill för en slasktagning  :D

tigersoul:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.01.2013, 01:15:22 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.01.2013, 01:04:04 ---Fast på nåt sätt var det ganska trevligt att sjunga genom CM2:an. Jag skär ju ändå allt som oftast ganska hårt i basfrekvenserna på sång. Däremot så är den ju grumt puff-känslig så det var ju en utmaning med sångtekniken utan puffskydd :D

Kul att det gillades, rytmiken e ju inte ristad i sten, men jag gillar det så här.

Micke

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Min ordinarie studioutrustning som även innehåller ett par puffskydd är tyvärr undanstuvad för tillfället då jag håller på att bygga upp en ny studio, så man tager vad man haver. Tyckte att tillverkning av ett nytt sådant var lite overkill för en slasktagning  :D

--- Slut citat ---

Nog ett klokt beslut, lustigt nog blir man ibland mer kreativ av att vara begränsad.

jonnerstone:

--- Citat från: tigersoul skrivet 05.01.2013, 01:16:05 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.01.2013, 01:15:22 ---

Micke

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Min ordinarie studioutrustning som även innehåller ett par puffskydd är tyvärr undanstuvad för tillfället då jag håller på att bygga upp en ny studio, så man tager vad man haver. Tyckte att tillverkning av ett nytt sådant var lite overkill för en slasktagning  :D

--- Slut citat ---

Nog ett klokt beslut, lustigt nog blir man ibland mer kreativ av att vara begränsad.

--- Slut citat ---

Amen to that  :)

Asti:
Jättesnygg sång! Reagerade på att det på ett par ställen var lite mycket text, där
det blev lite för snabb sång. Kanske funkat bättre att ta bort några ord och vila
mer på tonerna...? Men som sagt - det låter kanon!
/Asti

Jocke:
Åh va bra det blev!  :wub:

Det finns några saker man inte ska underskatta... slasktagningar tex... Det kan vara otroligt svårt att få tillbaka känslan, entusiasmen och engagemanget från de första försöken... ^^ En annan sak man inte ska underskatta är småmembranare som CM2/3 och man kan ofta bli riktigt förvånad över hur bra det kan bli! :) I brist på puffskydd tycker jag det funkar rätt skapligt att INTE sjunga rakt in i micken utan i (kanske) 30-45° vinkel.

Det här kan bli fantastiskt bra! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion