Forum > Demolåtar

Jocke - Moving on.

<< < (6/7) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Jocke skrivet 23.12.2012, 00:23:16 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 23.12.2012, 00:12:21 ---Märkbar förbättring helt klart ;) keep rocking!!

--- Slut citat ---

Tack Tigern! :)

Som du själv var inne på tidigare i dag blir man rätt slut i öronen (hörseln sitter väl i hjärnan egentligen...) av att hålla på och spela och mixtra en hel dag. Jag borde nog oftare ta ett steg tillbaka och inte ha så brått... är tydligen en rastlös själ...^^
Har en lite kul twist i tankarna men måste fundera och kanske ta hjälp för att hitta bra ord! :)

--- Slut citat ---

- Jag har försökt se timmarna vid mix o mastring lite som en kurva som börjar på topp o sen bara blir sämre o sämre desto längre man sitter, för ofta, av någon orsak, försöker man kräma ut desto mer av öronen (hjärnan) desto längre man suttit o det är ju totalt omvänt vad man BÖR göra. Så ja, pauser är ju "tyvärr" nödvändigt, särskilt när man gör småförändringar i det man lyssnar till! Mastring o slutmix borde man väl eg ALDRIG göra på annat än helt "dagsfräscha" öron ;)

Jocke:
Dagsfräscha öron? Menar du på morgonen? Jag kommer ju aldrig att få något klart då...  :lol:

Ibland räcker det med korta pauser för att liksom nollställa sig men det är ju så svårt att gå ifrån när man har så kul! ;-)

Mein:
Låter ju hur bra som helst med tanke på förutsättningarna. Tänk den rösten du har med träning och framförallt självförtroende - Shit pommes! :)

Jag vill definitivt höra mer och ser fram emot hur du låter 22 dec kl. 23:45 2013!

/Mein

tigersoul:
Dagsfräscha, tänker mer "inte suttit 4 timmar någon gång i dag redan" ;)

Jocke:

--- Citat från: Mein skrivet 23.12.2012, 00:45:02 ---Låter ju hur bra som helst med tanke på förutsättningarna. Tänk den rösten du har med träning och framförallt självförtroende - Shit pommes! :)

Jag vill definitivt höra mer och ser fram emot hur du låter 22 dec kl. 23:45 2013!

/Mein

--- Slut citat ---

Tack snälla! :) Jag har fått en sådan ego-boost här så det är inte sant...! Ni får hålla igen lite nu om jag inte ska bli stöddig...
Om Tommy Körberg kan vara odräglig så vänta bara till den 22 dec kl. 23:45 2013!  :P

--- Citat från: tigersoul skrivet 23.12.2012, 00:49:27 ---Dagsfräscha, tänker mer "inte suttit 4 timmar någon gång i dag redan" ;)

--- Slut citat ---

4 timmar i sträck är nog väl länge redan det... Jag spelar gärna högt och tycker nog att man behöver några pauser redan inom de timmarna... Men, så är det det här med självdisciplinen...^^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion