Forum > Demolåtar

Jocke - Moving on.

(1/7) > >>

Jocke:
Har alltid avskytt att höra mig själv så det har inte blivit särskilt mycket sjunga av... Nu har jag "idkat terapi" ett par dagar och tycker det går lite bättre även om jag ska ge fasen i att försöka mig på några falsetter i fortsättningen!  ;)

Här kommer "klyschorna ifall jag mixtrat mig för lågt för att det ska gå att uppfatta orden... ^^

Don't look back,
you're not going that way!

Life is choises
choices are hard
and solutions seem scarce

Whatever you decide
it´s right for you but
shit happens

Let go and move on,

Edit 2012-12-22

Inga större förändringar men jag har jobbat bort lite av bumligheterna, lyft lite av sången, provat impulsreverben jag fick tips om i gitarrsoundstråden och Natives julklapp "Driver". Låter nog det här vila lite nu så kanske hjärnan också får impulser!   :D

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20Move%20on2.mp3[/mp3]

Asti:
Skönt tema/sound på gitarr, orgel, bas och trummor, men basen kunde nog sänkas ett snäpp!
Tycker inte det är något fel på sången! Höj gärna leadsången en aning.
Texten kanske kunde utvecklas lite mer... :)
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 20.12.2012, 19:08:18 ---Skönt tema/sound på gitarr, orgel, bas och trummor, men basen kunde nog sänkas ett snäpp!
Tycker inte det är något fel på sången! Höj gärna leadsången en aning.
Texten kanske kunde utvecklas lite mer... :)
/Asti

--- Slut citat ---

Tack! Det bygger mig att få höra att det inte är helt galet... :) Det blev inte så många ord men jag upprepade dem många gånger...  :lol: Det var faktiskt riktigt roligt när jag väl kom igång! :)  "Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Jocke!"  :rolleyes: Kanske blir det "låt" av det här med om jag kommer på några bra ord...^^ Lirade bas i många år och är lite besatt av att kunna höra tonen... blir ofta lite för mycket...

tigersoul:
Det här var väl inte så himla tokigt, bygg ut texten o sjung vidare! ;)

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 20.12.2012, 20:40:18 ---Det här var väl inte så himla tokigt, bygg ut texten o sjung vidare! ;)

--- Slut citat ---

Skönt att det inte blev någon större katastrof! ;-) Vi får se om några fler ord kommer till mig eller om det bara blev en terapeutisk övning!  :rolleyes:  :P Tack för att du lyssnade! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion