Forum > Demolåtar

Tigersoul - Livets färg - 2B UPPDATERAD

<< < (3/9) > >>

equality:
Vacker låt, poetisk text och jättesnyggt framfört fr a sången. Melodin är också snygg men jag är inte helt överens med pianots genomgående fjärdedelar tycker det skall ligga på på halvnoterna emellanåt för att förstärka vissa textrader. Introt lite långt skulle skippa cellodelen den kommer ju ändå tillbaka. Jag hade som sagt arrat lite annorlunda men du bestämma.  :) 

Jocke:

--- Citat från: tigersoul skrivet 20.12.2012, 20:43:59 ---Alicia Keys piano, det låter o ser cheezy ut (rosa).

--- Slut citat ---

Det är ju ett så jäkla roligt namn och hade det varit hårdvara hade jag nog inte tvekat länge - rosa är SÅ manligt! ;-)

tigersoul:
Uppdaterad till 2A, lagt cellostämma övre "refrängen" o försökt förbättra realismen i cellon i samtliga partier. Även gjort lite småförändringar här o var, mest markant i slutet kanske.

--- Citat från: equality skrivet 21.12.2012, 01:23:11 ---Vacker låt, poetisk text och jättesnyggt framfört fr a sången. Melodin är också snygg men jag är inte helt överens med pianots genomgående fjärdedelar tycker det skall ligga på på halvnoterna emellanåt för att förstärka vissa textrader. Introt lite långt skulle skippa cellodelen den kommer ju ändå tillbaka. Jag hade som sagt arrat lite annorlunda men du bestämma.  :) 

--- Slut citat ---

Hola!

Tack, kul du gillar :P Jag har faktiskt lagt någon enstaka markering med ett halvnotsnedslag här o var i nya versionen men det kan självklart tas ett steg längre och är ett bra förslag!

Introt har du kanske rätt i ja ang längden, ska suga på det :P

--- Citat från: Jocke skrivet 21.12.2012, 01:31:14 ---Det är ju ett så jäkla roligt namn och hade det varit hårdvara hade jag nog inte tvekat länge - rosa är SÅ manligt! ;-)

--- Slut citat ---

Jag MENAR det, vore ju övercoolt o ha ett rosa piano stå i studion ;) bring it liksom *skrattar*

aROCKER:

--- Citat från: Asti skrivet 20.12.2012, 19:19:15 ---Tycker att arret räcker så här med sång, piano och cello, men skulle också
kunna "dra igång" efter någon vers med trummor och bas och kanske lite stråkar(violiner).
Sången känns lite ansträngd ibland i de höga partierna, men du ville tydligen ha det så.
Piano-ljudet är behagligt.
/Asti

--- Slut citat ---
Håller med Asti...efter ref så kommer ett torrt härligt 70-talstrummfil och sedan är vi igång med bas och hela bibalutten i klass med "Stenansiktet" Ted Gärdestad....GRYMT!

tigersoul:

--- Citat från: aROCKER skrivet 21.12.2012, 10:11:37 ---
--- Citat från: Asti skrivet 20.12.2012, 19:19:15 ---Tycker att arret räcker så här med sång, piano och cello, men skulle också
kunna "dra igång" efter någon vers med trummor och bas och kanske lite stråkar(violiner).
Sången känns lite ansträngd ibland i de höga partierna, men du ville tydligen ha det så.
Piano-ljudet är behagligt.
/Asti

--- Slut citat ---
Håller med Asti...efter ref så kommer ett torrt härligt 70-talstrummfil och sedan är vi igång med bas och hela bibalutten i klass med "Stenansiktet" Ted Gärdestad....GRYMT!

--- Slut citat ---

Det är ett alternativ, får se om jag utforskar möjligheten. Jag är väldigt frestad att hålla den akustisk också, det är så sällan man håller det där man krutar oftast på med det vanliga paketet :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion