Forum > Demolåtar
Tigersoul - Livets färg - 2B UPPDATERAD
spacetrucker:
Låter bra dethär :)
Några synpunkter har jag dock. Sången hade jag sänkt volymen på en aning och så nämde nån att låten kunde "dra igång" med trummorch gitarr vid nån punkt. Det håller jag med om. Men dessa är ju endast mina åsikter :rolleyes:
... å texten är fin
Space
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 21.12.2012, 02:18:04 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 21.12.2012, 01:31:14 ---Det är ju ett så jäkla roligt namn och hade det varit hårdvara hade jag nog inte tvekat länge - rosa är SÅ manligt! ;-)
--- Slut citat ---
Jag MENAR det, vore ju övercoolt o ha ett rosa piano stå i studion ;) bring it liksom *skrattar*
--- Slut citat ---
Det finns olika modeller...
...eller om du har ont om plats... :rolleyes:
:lol:
Lyssnar igen och det här tycker jag är riktigt bra Tigern! :) Tror att du gör klokt i att låta "slasken" vara i princip som den är. De här känslorna är ju rätt "nakna" och ett storslaget arrangemang tror jag förtar känslan... skulle nästan önska att du skar lite bas från sången för att ta bort lite ton och låta ännu mer spröd och nästan viskande i några partier...
Fast man kan ju tänka sig ett "Livet går vidare och allt kommer att bli bra-parti" med 80-tals trumset, feta pads och glada riff men jag har själv hamnat i den fällan och fått en halv musikal i knät... ;-) Tycker som sagt att det är riktigt bra precis så här - det låter känslosamt, nära och angeläget!
tigersoul:
"Känslosamt, nära och angeläget" kändes nästan som man satt framför en jury där *skrattar* well put!
Jag oroar lite av lappen "DO NOT TOUCH", hur låter pianot tro hehe...
Jag har funderat lite på arr'et o jag tror nog att jag just gör så, behåller det på den här nakna avskalade nivån. Tar jag en allt för tydlig "the hero prevailed" sektion blir det säkerligen musikal av det precis som du säger o det har jag ingen lust med faktiskt. Så lite puts o fix så får det nog vara i övrigt arrmässigt.
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 21.12.2012, 15:36:18 ---"Känslosamt, nära och angeläget" kändes nästan som man satt framför en jury där *skrattar* well put!
Jag har funderat lite på arr'et o jag tror nog att jag just gör så, behåller det på den här nakna avskalade nivån. Tar jag en allt för tydlig "the hero prevailed" sektion blir det säkerligen musikal av det precis som du säger o det har jag ingen lust med faktiskt. Så lite puts o fix så får det nog vara i övrigt arrmässigt.
--- Slut citat ---
Ursäkta om jag blir lite formell mellan varven... :rolleyes:
Klart att du kan putsa men jag tycker att du ska behålla den här så "naken och avskalad" som den är... sen kan du ju alltid göra en annan version! :)
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 21.12.2012, 16:03:54 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 21.12.2012, 15:36:18 ---"Känslosamt, nära och angeläget" kändes nästan som man satt framför en jury där *skrattar* well put!
--- Slut citat ---
Ursäkta om jag blir lite formell mellan varven... :rolleyes:
Klart att du kan putsa men jag tycker att du ska behålla den här så "naken och avskalad" som den är... sen kan du ju alltid göra en annan version! :)
--- Slut citat ---
Nädå ingen fara det var väl valda ord ändå måste jag säga ;) Jo men det blir nog så. Vore kul att göra en "remix" på en tidigaer låt någon gång här men jag skriver bara nytt hela tiden så jag hinner inte med :P
Skulle vilja göra en fräschare version av den gamla dängan "Faller" bl.a
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida