Kontrollrummet

Fattig bonddräng, nu med visp-trummor, ny tamburin o bättre ljud.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fattig bonddräng

Jag är fattig bonddräng men jag lever ändå.
Dagar går och kommer medan jag knogar på,
harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär,
går bak mina oxar hojtar visslar och svär.

Jag är fattig bonddräng och jag tuggar mitt snus,
och när lördan kommer vill jag ta mig ett rus.
Sen när jag blitt livad, vill jag tampas och slåss,
vila hos en flicka vill jag också förstås.

Sen så kommer söndan och då vill våran präst,
att jag ska i körkan men då sover jag mest.
Prästen kan väl sova hela måndagen men
för en fattig bonddräng börjar knoget igen.

Så går hela veckan alla dagar och år,
jag går med min lie och jag plöjer och sår.
Jag kör mina oxar och jag hässjar mitt hö,
harvar, gnor och trälar, och till sist ska jag dö.

Står där, fattig bonddräng, invid himmelens port,
lite rädd och ledsen för de synder jag gjort.
Man ska inte supa, hålls med flickor och slåss.
Herren Gud i himlen är väl missnöjd förstås.

Men då säger Herren: Fattig bonddräng, kom hit!
Jag har sett din strävan och ditt eviga slit.
Därför, fattig bonddräng, är du välkommen här.
Därför, fattig bonddräng, ska du vara mig när.

Och jag, fattig bonddräng, står så still inför Gud,
och sen klär han på mig den mest snövita skrud.
Nu du, säger Herren är ditt arbete slut.
Nu du, fattig bonddräng nu får du vila ut.
Nu du, säger Herren är ditt arbete slut.
Nu du, fattig bonddräng nu får du vila ut.

Håkan Nilsson: sång, gitarr, bas o munspel samt ljudteknik.
Inspelat i Flying Saucers Studio Ljusne Sweden.

Länk till Karaokevideo gjord av Max B, vänta med att sjunga till 0:24, före det är det instrumentalt intro man kan tex vissla med i:
« Senast ändrad: 13.03.2013, 12:29:29 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Är tyvärr inte så förtjust i den här låten, och har lite svårt överhuvudtaget
för låtar med den här kraftigt markerade valstakten.
Vad jag reagerade på när jag lyssnade var att ljudbilden, speciellt sången,
är lite "hård" och saknar värme! Kanske lite för mycket av det höga mellanregistret..?
Basen kunde nog höjas en liten aning. Kanske också bredda stereoperspektivet lite grann..
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Är tyvärr inte så förtjust i den här låten, och har lite svårt överhuvudtaget
för låtar med den här kraftigt markerade valstakten.
Vad jag reagerade på när jag lyssnade var att ljudbilden, speciellt sången,
är lite "hård" och saknar värme! Kanske lite för mycket av det höga mellanregistret..?
Basen kunde nog höjas en liten aning. Kanske också bredda stereoperspektivet lite grann..
/Asti
Ja, fan vad sången blev hård.... Riggade mick och kompressor som jag gjort på sistone och fått mkt bättre ljud. Enda jag kommer på är att jag boostat lite för mycket high mid och använt ett annat reverb än jag brukar.
Bredare stereo blir svårt, det är bara en gitarr, inspelad med en mick. Och nån stereobreddargrej finns inte i min stenåldersstudio.
Ingen viktig låt, gjorde den i går bara för att inte tuppa av framför tvn. Men att få till bra ljud vill man ju alltid...

Edit: Kan man panorera isär en ak gitarr o en elbas lite grann i en sån här visa? Så har de gjort i tex Cornelis "Fattig trubadur", fast då är det en kontra o en nylonare. Och det tycker jag låter lite lätt skumt i lurar i alla fall.
http://open.spotify.com/track/6f2eyjetxX3I986m5v39nT
« Senast ändrad: 19.12.2012, 15:18:06 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Är tyvärr inte så förtjust i den här låten, och har lite svårt överhuvudtaget
för låtar med den här kraftigt markerade valstakten.
Vad jag reagerade på när jag lyssnade var att ljudbilden, speciellt sången,
är lite "hård" och saknar värme! Kanske lite för mycket av det höga mellanregistret..?
Basen kunde nog höjas en liten aning. Kanske också bredda stereoperspektivet lite grann..
/Asti
Ja, fan vad sången blev hård.... Riggade mick och kompressor som jag gjort på sistone och fått mkt bättre ljud. Enda jag kommer på är att jag boostat lite för mycket high mid och använt ett annat reverb än jag brukar.
Bredare stereo blir svårt, det är bara en gitarr, inspelad med en mick. Och nån stereobreddargrej finns inte i min stenåldersstudio.
Ingen viktig låt, gjorde den i går bara för att inte tuppa av framför tvn. Men att få till bra ljud vill man ju alltid...

Edit: Kan man panorera isär en ak gitarr o en elbas lite grann i en sån här visa? Så har de gjort i tex Cornelis "Fattig trubadur", fast då är det en kontra o en nylonare. Och det tycker jag låter lite lätt skumt i lurar i alla fall.
http://open.spotify.com/track/6f2eyjetxX3I986m5v39nT
Jag tycker det funkar att t.ex låta sången ligga i mitten, basen en liten, liten aning åt ena hållet
och gitarren en smula åt andra hållet, men inte mycket.....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jag kan kanske peta dit en till gitarr... Det enda som är lite fuskstereo nu är reverbet som knappt hörs
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag kan kanske peta dit en till gitarr... Det enda som är lite fuskstereo nu är reverbet som knappt hörs
Du ska nog inte ta mina idéer så allvarligt, jag är ingen fena på mixning... :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Du hörde i alla fall att det var för mycket high mid...
Jag gör ofta ett och samma misstag, jag kan inte låta bli att mixa så fort jag är klar med påläggen, alltså suttit med lurar på skall´n och gasat på rätt skapligt i nån timme. Sen jag sovit på saken o vilat resterna av hörseln hör jag oftast att det är ganska åt h-e. Men det är så kul med egen studio att det inte går att låta bli ju!   :P
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag gillar den här låten, och din tolkning :D

Den känns äkta.

Bra :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fin tolkning av en klassiker. Guran kanske lite dominerande över sången? Annars tycker jag mixen är bra.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bästa covern du gjort! Gillar dina enkla arr och på den här funkar det (tillsammans med rösten) perfa.

Så här ska den låta.

(Tänker på Körbergs mer avancerade tolkning, som är bra, men det här är minst lika bra.)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack ska ni ha! Jag tycker nog Tommy Körbergs arr är lite svulstigt. Orginalet är ju bäst med bara Alfreds drängröst o ett litet dragspel.
Den här blir nog bra live som backtrack, det var nog lite tanken från början. I kväll har mina spelpolare trummisen o basisten varit här och spelat på diverse av mina egna 10 svenska låtar, så nu kommer jag att jobba med dem ett tag.
Kanske mixar jag om den här, eller lägger om basen med ett bättre ljud som vi hittade nu i kväll. Snacka om att den här låten är nästan helt omöjlig att sjunga utan att börja grina. Första tre verserna går bra, sen är det kört för min del. Värre än "Blott en dag"... :huh:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Kunde inte låta bli den här... Gjorde ett nytt lite långsammare arr med fler temposkiftningar. Två stereoinspelade gitarrer i stället för en monoinspelad.
Det kromatiska munspelet i början o slutet spelade jag två ggr i både låg och hög oktav och pannade i sär dem, det ger lite feeling av gammalt dragspel. "Fillen" på munspel samtidigt som jag sjunger spelade jag på ett mindre Hohnerspel.
Nu blev det både bredare stereo, mer sväng och mer händelserikt. Underbar låt, i alla fall i orginal. Asti, du skrev att du inte gillar sån här valstakt? Är det möjligt att ogilla valstakt? Tretakten är helt suverän att både dikta och sjunga berättande texter till. God Jul. Det är julafton i dag, visste ni det?  :P

Tomten i Myrbacka.

http://soundcloud.com/user7908154/01-fattig-bonddr-ng-2
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tycker mer om den här versionen! Kanske att sången skulle upp ett snäpp, åtminstone gentemot gitarrerna.
Det låter lite konstigt om basen vid ca 2:08-2:10 vid "...Herren Gud i himlen är väl missnöjd förstås."
Jag gillar valstakt och har gjort en hel del låtar själv i valstakt, men jag gillar inte när det blir för stark betoning
på 1:an, så att det blir för mycket "Um-pa-pa" över det med stamp i golvet, om du förstår vad jag menar.  :)
Men det tycker jag inte är så mycket sådant i denna längre.
Några av mina favoritartister såsom t.ex Paul Simon och Ola Magnell har gjort underbara låtar i valstakt...
/Asti
« Senast ändrad: 25.12.2012, 14:27:03 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fixade en halv dag till med den... Spelade tamburin (en äkta sån som jag själv viftade med) och baskagge. Slog på den med klubba i stället för att stampa på pedalen.
Ljudet är några snäpp bättre, tydligare sång.  B)

Nu har jag fått en riktigt bra backtrack oxå, den blir succe på fredag o nyårsafton!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är jag förvirrad med versioner igen. Ser senaste länk i inlägg som har 2 på slutet är det den senaste verren eller ligger senaste verren i första inlägget?
God Jul!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nu är jag förvirrad med versioner igen. Ser senaste länk i inlägg som har 2 på slutet är det den senaste verren eller ligger senaste verren i första inlägget?
God Jul!
Det är den med nr 3, både på forumservern och Soundloud. God Jul!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Backtrack i all ära, goa herrn men glöm för all del inte att folk även vill sjunga Karaoke.  :wub:    :lol:

« Senast ändrad: 13.03.2013, 10:12:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Backtrack i all ära, goa herrn men glöm för all del inte att folk även vill sjunga Karaoke.  :wub:    :lol:


Haha, det där var grymt gjort!

Kanske lägger jag ut min sångfria version här sen. Alla älskar att sjunga den här och gråta samtidigt. Gjorde om mixen ändå, mer tydlig sång, mindre bas.

http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-fattig-bonddr-ng
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra att du tar det på det sättet. Man kan aldrig vara säker på hur det mottages, då man petar i andras alster. Jag tycker det blev ganska bra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Gjorde om mixen, men framförallt mastrade jag annorlunda, använde en SPL Dynamaxx kompressor/limiter i stället för den Finalizer jag brukar köra med. Den här verkar låta avgjort bättre. Dynamaxxen är sjukt enkel att använda, en enda ratt att skruva på för hur mycket man vill komprimera, sen är det en ratt till för makeup gain. Attack o release räknar den ut själv, och det funkar dessutom.

http://spl.info/produkte/kompressoren-transient-designer/dynamaxx/kurzinfo.html
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tycker det är riktigt bra och fint. Tamburinen? är det som stör för mig i ljudbilden. Kolla av nivå/rytmikfigur och ev. EQ cut vid  ~4000 Hz. Då tror jag det blir mer behaglig lyssning och öppnar upp något med.

Trevlig låt, synd om bonden. :)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tycker det är riktigt bra och fint. Tamburinen? är det som stör för mig i ljudbilden. Kolla av nivå/rytmikfigur och ev. EQ cut vid  ~4000 Hz. Då tror jag det blir mer behaglig lyssning och öppnar upp något med.

Trevlig låt, synd om bonden. :)
Tackar, tackar. Den här verkar verkligen beröra de flesta, jag har börjat spela den live oxå, alla verka älska låten. Perfekt att köra mellan rocklåtarna.
I senaste mixen har jag höjt elbasen.... Tamburinen gillar jag själv, hur den blev i volym nu, nja, drar jag ner den mer blir låten tråkigare, det får inte bli för soft tänker jag, det ska vara lite logdans över det hela. Jag har börjat mastra med andra grejer, den här har varit bra att öva på.

Jag ska lägga ut en version av den helt utan sång oxå så kan alla sjunga själva om ni vill. Svårt men kul efter några öl kanske.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nu har jag spelat visp-virvel
o lagt om tamburinen på den här. Mixat med bättre lyssning. Blir förvånad själv hur bra det kan låta. Man hör visparna lite extra som en liten skallerorm i breaket efter "till sist ska jag dö"...

Det är MP3an i första inlägget som gäller.  :D

Jag har med hjälp av de som haft bättre lyssning o förstånd än jag kommit på att alla mina mixar haft en puckel med logmidd runt 350 hz, det har gett en ful hårdhet. Nu har jag köpt svinbra öppna referenslurar Sennheiser HD 600 och även justerat monitorerna, höjt volymen på midelementen. Så nu får jag samma ljud i lurar o monitorer. Dessutom har jag börjat refernslyssna väldigt mycket på modernare country med superljud så jag fått ett bättre hum o hur mycket lågbas man ka ha med. Ljudkvaliten på mixarna har tagit ett stort kliv upp nu tycker jag själv. Fy fan vad timmar jag hållit på oxå för att komma nån vart...
« Senast ändrad: 12.03.2013, 13:58:49 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gillar! Snyggt jobbat , en trevlig visa.  :D :)  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar! Snyggt jobbat , en trevlig visa.  :D :)  :D
/Roffe H

Lite för mycket bas i mixen tycker jag. Lyssnar i slutna lurar som jag tycker är synnerligen rättvisande.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Tycker det låter kanonbra, både musikaliskt och mix. Jag kan inte höra ett enda problem. Skulle faktiskt vara intressant att vet vad du har för grejer mellan mick och högtalare. Låter riktigt bra detta.
:lol: slutklämmen...
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tycker det låter kanonbra, både musikaliskt och mix. Jag kan inte höra ett enda problem. Skulle faktiskt vara intressant att vet vad du har för grejer mellan mick och högtalare. Låter riktigt bra detta.
:lol: slutklämmen...
Jag har till detta använt en Neumann TLM49 till sång, har även använt två Shure SM 137 småmembranare i stereo till gitarrerna, preamp Audient Mico. Kompressor SPL Dynamaxx, Lexicon MPX1 reverb.
Jag har även spelat trummor, jag har ett Pearl Export trumset, men är ingen trummis så kaggen har jag knackat för hand med en klubba. Virveln är mer normalt visp-spelad. Tamburinen är den tredje grejen jag också använt TLM49 till, normalt har jag andra riktiga kaggemickar men nu spelade jag in den en bit framför för att få ett mer "bonnigt" ljud.
Det som nästan låter lite som dragspel är två munspel, ett chromatiskt Hohner till v, och ett Hohner Bluesspel till hö.

Spelar in på en Tascam 2488 mkll digitalporta med en TC finaliser som mastringsburk.

Jag har fått ett lyft på ljudet nu tack vare bla två saker: nya öppna referenslurar HD600 och ny hörlursförstärjare Argon HA1, plus att jag ställt in mina passiva gamla JBL L50 så ljudet i dem är nästan exakt det samma som i lurarna, jag fick vrida på middelementets volym på fullt, innan hade jag den på mitten vilket resulterade i för mycket mid i alla mixar.
Monitorerna driver jag med en ny Yamaha förstärkare som även har en subutgång, och med den driver jag en aktiv Prodipe sub.
När jag mixar kopplar jag numera in I-phonen och lyssnar på en massa modern country med superljud, sen försöker jag få till en liknande frekvenskurva. Jag lyssnar både med subben på, och med den avstängd. Ofta blir det lite för mycket bas med subben på jmf med Nashvilleljudet, sänker jag elbasregeln kan det då låta bra tills jag stänger av subben, då försvinner elbasen helt trots att L50 lådorna spelar fullrange, de går ner till 50 hz ungf. Då får jag ratta om elbasens eq radikalt, lika i master eq, Finalizern har en skitbra eq, och även en sorts analogdistgenerator. Den här mixen har lite mindre bas än de flesta moderna countrylåtar men ganska fett ändå, och det gillar jag.

Jag har ingen dator alls i studion, jag begriper mig inte på såna alls, inte ens fast jag försöker ganska mycket. Men på sistone har jag börjat få till det bra i alla fall. Mycket tack vare ganska perfekt lyssning och att jag jämför så jäkla mycket med proffsinspelningar. Förr hade jag en ful puckel på alla inspelningar vid ca 350 hz, jag tror jag fått bukt med den nu.

Jättetack för fin kritik!  :)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Håller fullständigt med Bribedant den låter riktigt bra och varm och allround eller hur jag nu ska beskriva det. Jag vet ju att du har andra mix-förutsättningar med ditt analoga sätt att fixa till det på men du verkar behärska det till fulländning. Bra Håkan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Håller fullständigt med Bribedant den låter riktigt bra och varm och allround eller hur jag nu ska beskriva det. Jag vet ju att du har andra mix-förutsättningar med ditt analoga sätt att fixa till det på men du verkar behärska det till fulländning. Bra Håkan.
Tack för de orden. Men jag gör ju allt digitalt ändå, trots avsaknad av dator... Portan är ju 24 bitars digital, en sorts dator, o det är väl de burkarna jag använt här också. Jag är väldigt sugen på en riktig masterbandare att köra mixarna igenom för att ev få till det mjukare, men nu verkar det ha blivit så j-a dyrt med tex en Studer B67. För typ två år sen kunde man hitta dem för två, tre tusen, nu kostar det över tio...
En renoverad Revox B77 med 38 cm speed kan jag få för knapp 8000, men har inte pengarna på långa vägar. Kanske är det bättre att fortsätta som jag gör nu. Men dyker det upp en Studer till bra pris kommer jag att köpa den. En liten dröm jag när är att spela in andra, tex mindre jazzgäng helanalogt genom nåt gammalt fint mixerbord direkt ner till två spårs rullband. Får man bara en stund på sig att ställa nivåerna så går det säkert bra. O då då slipper man mixa efteråt... :)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Länken till karaoken uppdaterad men samma mix som tidigare. Kanske du själv vill lägga in den i första inlägget i tråden?

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Bra tolkning - bland de bästa jag hört! Keep on waltzing! :D
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Länken till karaoken uppdaterad men samma mix som tidigare. Kanske du själv vill lägga in den i första inlägget i tråden?


Gjort det nu... Vad är uppdaterat?
Jag kör den här lite då och då på min Facebook så hemmapubliken får öva sig att sjunga med sen när jag kör den hemikring.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Bra tolkning - bland de bästa jag hört! Keep on waltzing! :D
Jättetack!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Girly

Jättebra! Din röst kommer verkligen till sin rätt och ger en känsla av närhet och äkthet :)
...den får mig att längta till sommaren.
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Länken till karaoken uppdaterad men samma mix som tidigare. Kanske du själv vill lägga in den i första inlägget i tråden?
Gjort det nu... Vad är uppdaterat?
Jag kör den här lite då och då på min Facebook så hemmapubliken får öva sig att sjunga med sen när jag kör den hemikring.

Såg att länken jag hade och du citerade inte hittade filmen så jag har korrigerat i mitt inlägg här:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32625.msg235214#msg235214

Jag har nu uppdaterat på youtube med: Det gula i texten illustrerar när text ska sjungas.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google