Kontrollrummet

Fattig bonddräng, nu med visp-trummor, ny tamburin o bättre ljud.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Rolig karaoke Håkan, snyggt!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Rolig karaoke Håkan, snyggt!  :D
/Roffe H
Det är Max B som gjort karaokevideon. Själv klarar jag inte ens att göra stillbilds musikvideos längre sen vi blev med Mac. I Pc kunde jag det men nu är det kört. Mkt illa när man vill göra reklam på youtube. Vanligt folk känner inte till Soundcloud. Och är det ingen film, eller åtminstone stillbilder till låten är det fiasko. Om det är bra eller dåligt ljud skiter de flesta i. de märker ingen skillnad alls.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det låter mustigt och fint. Kan inte basen spela lite andra toner än grundtonerna, terser el dyl? Inte min typ av musik allätare till trots - men bra framfört och det känns trovärdigt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det låter mustigt och fint. Kan inte basen spela lite andra toner än grundtonerna, terser el dyl? Inte min typ av musik allätare till trots - men bra framfört och det känns trovärdigt.
Det kändes mest rätt att bara spela enkelt till den här. Gammaldags valsdriv...
Är inte sången lite för dov?

Edit: Lyssnade på den nu i HD 600 lurarna, sången är inte dov, det är bilstereon som får allt att låta lite så.
Lyssnade på basen och kommer ihåg att jag höll på bra många timmar med bara den. Jag är basist från början o testade många olika sätt att spela på. Några "abrovinkelgrejer" spelar jag på den, o en helt superenkel basgång är det inte. Munspelen i varsin oktav är roliga...
« Senast ändrad: 13.03.2013, 23:51:00 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul med karaoke verren Max :)

Jag lyssnade på verren i toppen Håkan,och det låter bra..Visste inte om det fanns nån nyare.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 642
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Blir avis på den fina live-känsla du får till!
Skitbra det här, hittar inget att anmärka på.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Blir avis på den fina live-känsla du får till!
Skitbra det här, hittar inget att anmärka på.
/Asti
Tackar. Den här har jag spelat helt utan click eller sånt, tempot ändras en hel del under låtens gång. Jag kommer inte ihåg säkert att jag gjorde det på den här, men ett bra sätt att få till tempona rätt, och med livefeeling, när de ska variera är att både spela o samtidigt sjunga hela låten i ett svep. Man kan göra det med bara en mick o på ett spår... När jag sjunger så kommer sångtempot exakt rätt utan att jag behöver tänka på det, och då följer gitarrliret med i samma tempon. Försöker jag att enbart spela o vara tyst är det mkt svårare att sätta tempona på gitarren. "Skatön" satte vi grunden till på elgitarr o trummor utan sång, och den går lite för fort också. Hade jag haft en mick o bara stödsjungit i hade det aldrig blivit så-

Först sjunger o spelar man samtidigt, sjunger man taskigt eller spelar fult på gitarren gör inget.
Sen dubbarr man om gitarren i samma tempon
Sen gör man ny sång.
Den första tagningen skippar man helt sen...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)