Forum > Demolåtar

equality - Why don't you love me (punkpop - klar?)

<< < (9/10) > >>

equality:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 16.01.2013, 12:08:50 ---Nice!  Ovanlig Eq-komposition men väldigt bra!  Får också brittiska 80tals-vibbar typ Wedding Present, Smiths o.s.v. 
Mina synpunkter överensstämmer med Wernis: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32588.msg234381#msg234381.  :) 

Bra jobbat Eq!  /fuzz

--- Slut citat ---

Tack Fuzzen! Dina ord värmer som en sommarvind från Kanarieöarna nu när Kung Bore kopplat greppet igen. Småkämpat med den här på kvällarna och tycker väl att den har tweakats in i rätt fålla. Låten är ju en hybrid egentligen mellan pop och punk och det kanske inte passar i alla lägen. Smiths gillar jag ju. Får kolla in Wedding Present.

--- Citat från: Jocke skrivet 16.01.2013, 13:13:02 ---Det här låter väldigt annorlunda än vad jag påminner mig från första lyssningen... tycker det är en riktigt bra låt som kanske förtjänar lite mer omsorg i mixen! :)

--- Slut citat ---

Tusen tack Jocke! Ägnat mig åt mixen som sagt och kompaktat låten för den inte skall tappa energi (if any). Det kanske blev för tight mellan låtavsnitten? Tusen tack för många bra synpunkter på denna. Nu släpper jag den. Kanske kan locka bättre sångare och musiker i o m "hybridtekniken" här?  :)

equality:
Vore intressant med nån kommentar om senaste mixen innan jag helt släpper denna?

Asti:
Du har byggt på den lite sedan jag lyssnade sist!
Tycker att den distade gitarren är lite för stark gentemot sången!
Refrängen är skön och snyggt med bakgrundssången där!
I sticket har jag lite svårt att hänga med i harmonierna...beror kanske på
att basen inte ligger så mycket på grundtonerna och gitarren plockar..?
Gitarrsolot funkar bra tycker jag!
/Asti

equality:
Tack Asti för snabbt svar på min vädjan! Nja, i sticket blev basen lite plottrig, inledde det med basgången först i en tidigare version. Lite balansgång mellan att inte tappa energi med ett intro till sticket och att spela enklare. Skall se över detta liksom nivån på kompgitarrerna. Bra feedback! Tack igen.   :)

equality:
Nu har jag förenklat basen i större delen av sticket och dragit ner lite på distkompgurorna. Puh!  :D
Dragit den här i långbänk väl länge nu och tack alla som orkat följa den och igen till Asti för att jag fick låna dina öron återigen på slutet.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion