Forum > Demolåtar
equality - Why don't you love me (punkpop - klar?)
Rattlesnake:
??! Är det här du? :o B)
Låten kräver ett par lyssningar innan man förstår den fullt ut, och den lockar till en till lyssning. Är imponerad över hur bra du trakterar leadsång och sologitarrer på denna. Visste inte att du trakterade de stilarna. Trummorna gillar jag inte helt ut, det låter lite rörigt på verserna.
Soundet är för dämpat och trasigt för min smak. Mycket som trängs i mellanregistret, och elbasen är inte så markant. Skulle vilja ha mindre dist på kompguran.
Kul att höra något så totalt annorlunda från dig, det var oväntat. Jag hade nog nästan gissat att pxm hade haft något finger med här.
Eddi:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.01.2013, 22:48:06 ---??! Är det här du? :o B)
Låten kräver ett par lyssningar innan man förstår den fullt ut, och den lockar till en till lyssning. Är imponerad över hur bra du trakterar leadsång och sologitarrer på denna. Visste inte att du trakterade de stilarna. Trummorna gillar jag inte helt ut, det låter lite rörigt på verserna.
Soundet är för dämpat och trasigt för min smak. Mycket som trängs i mellanregistret, och elbasen är inte så markant. Skulle vilja ha mindre dist på kompguran.
Kul att höra något så totalt annorlunda från dig, det var oväntat. Jag hade nog nästan gissat att pxm hade haft något finger med här.
--- Slut citat ---
Nä jag tror inte det är Micke jag har hört den här dängan på ett utländskt forum också :D
Du fick till det bra med sticket det blev nästan en helt annan låt - allt för det bättre.
equality:
Håkan: Tack för ditt öra och du har rätt. Baskaggen hamrar ibland på närmast ett okontrollerat sätt. Försökt rensa i detta och det behövs nog i sticket också (inte hunnit).
Rattlet: :D Jo men lite rockigare grejor har jag väl gjort tidigare(?) Kul att testa annat. Trummorna som sagt... alltid samma problem. Pxm har nog inspirerat här. Svårt att komma från trängseln i mellanregistret. Tog ju med lite körer och någon effekt men vill nog så gott det går hålla denna på garagenivå. Höjde basen något men gitarrdisten har jag svårt att avvara :P
Thnx!
Eddi: Aj, aj man kan inte smyga omkring obemärkt ens på internet. :D Kul att du gillade sticket. Tack!
Taktslakt av några onödiga mellanrum för att förhoppningsvis hålla energin (om någon) uppe.
Fuzzbub:
Nice! Ovanlig Eq-komposition men väldigt bra! Får också brittiska 80tals-vibbar typ Wedding Present, Smiths o.s.v.
Mina synpunkter överensstämmer med Wernis: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32588.msg234381#msg234381. :)
Bra jobbat Eq! /fuzz
Jocke:
Det här låter väldigt annorlunda än vad jag påminner mig från första lyssningen... tycker det är en riktigt bra låt som kanske förtjänar lite mer omsorg i mixen! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida