Forum > Demolåtar

equality - Why don't you love me (punkpop - klar?)

(1/10) > >>

equality:
LÅTNAMN: Why don't you love me anymore
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: poprock
LÅTLÄNGD:03:54
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

(Ganska straight vers och ganska flummig refräng. Går de att kombinera? Jag tycker nog det. Vore kul att veta vad ni tycker. Bör ju förlängas med en tredje vers och ett solo. Kanske ett stick...?

Uppdatering 130112:
Förlängde låten med ett stick och lade på "körer". Försökte mig också mer attityd i sången och lade på ett gitarrsolo.
Rensade så gott som möjligt bland otajtheter och gitarrbrum med en gate (Tack Wernis!). Sonar behagade sedan crasha med många timmars arbete till spillo...
Mycket jobb nedlagt och undrar samtidigt hur den skulle ta sig ut med en riktig sångare och gitarrist. Gör nog inget mer åt denna just nu men vore som alltid kul med synpunkter.)

Uppdatering 130118:
Försökt kampakta den och få upp RMS:en. Jagat otajtheter med blåslampa. Minskat reverbet för att få mer garagekänsla. Tror inte jag kommer längre nu.

Why Don't You Love Me

I was hiding by the waters
when the Harrisons invited me to their patio
they've got a lovely daughter you may hear her singing
if you listen to the radio

We were walking talking presence past and said something about tomorrow  too
and the essence of our company was good but brought up some sorrows too

chorus
thought of why don't you love me anymore

I was hurrying back to work just to be on time for the usual slavery
There's no credit, there is no spirit left and no "thank-you:s" spread as they used to be   
And I ran in the rain and try to explain why I worked in the factory
All I want is to be free but the joke was on me
Said goodbye to my home and my family

chorus

stick:
I used to pick you up at the railroad station
I used to give you flowers graciously
I'm not looking for no explanation
Just hoping you still feel free
God, I am like a tribal dancer
But no tribes are left for me
No one has got the final answer
Come to me let's do it constantly

Solo

Chorus

MaxB:
Det är ganska annorlunda mot vad jag brukar höra från dig. Jag tycker det är ruffigt på ett skönt sätt. Du har satt på dig de skitiga hanskarna liksom. Jag gillar det!

Asti:
Ja, det här var verkligen oväntat från dig Eq!  :)
Men det var väl inte så länge sedan du inhandlade en ny elgitarr?
Du klarar med bravur att sjunga även denna typ av låtar!
Skön låt med bra driv, men jag kan inte bestämma mig riktigt
för om basspelet funkar 100% i versen. Det är något i slutet av
varje vända som inte riktigt stämmer mot den distade kompgitarrens ackord...
Refrängen är flummig och skön med snygg gitarr och bas!
Kul och bra!
/Asti

tigersoul:
Skönt driv, gillar den, o tror den galna refrängen kan fungera fint. Du skulle nästan kunna fläska ut på "galenskapen" lite till för att skapa lite mer personlighet o edge i brist på bättre ord.  Sköna instrument, instämmer att något ev inte funkar i basen men jag är för dålig basist för att säga vad, men skönt o trevligt i övrigt! Det var möjligen lite svårt att höra vad du sjunger stundstals pga dubben/effekten på vocals. Kanske kan du dra ner en liten liten aning på den.

equality:
MaxB: Kul med ruffigt. Ville ha den så. Tackar, tackar!
Asti: Jo det blir någon färgning där med basen, ungefär som att ta ett "a" i basen till C-durackord och vips har man ett Am7 istället. Brukar testa med basen ett par oktaver upp för att lättare höra om något krockar innan den får sitt planerade register. Kanske skall den ligga mer i ackordets grundton. Kul att du tycker sången funkar, har annars planer på annan sångare (ynot). Ja det blir väl svårt att få med andra instrument om man skall hålla på källarstuket. Jättekul att du inte tycker jag är ute på hal is här.  :) Thnx!
Tigersoul: Vad kul att du gillar. Förstår hur du menar och en tanke var att flumma på ordentligt på slutet. Basen får ses över. Lägger upp texten och dubben kanske skall stramas åt något. Thnx TS!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion