Forum > Demolåtar
equality - Why don't you love me (punkpop - klar?)
karl:
:P
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.12.2012, 00:20:00 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2012, 22:03:09 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.12.2012, 21:52:34 ---Ruffigt är bra, men det behöver sträckas upp lite tycker jag.
Ett tips kring elgitarren är att minska på disten ordentlig samt spela in den (så exakt du kan) två gånger och vrida ut lite åt varsitt håll.
--- Slut citat ---
Här hijackar jag lite o kräver ut lite förtydlingar så jag kan lära mig något också haha :P
I exempel 1 "sträckas upp lite" menar du då att flex'a / warp'a bort missljuden mellan genom att dra ut tonerna längre?
Samt i exempel 2 "vrida ut lite åt var sitt håll" talar vi om en pan här? :P
--- Slut citat ---
Nej. Med sträckas upp menar jag skärpa till sig helt enkelt. Spela "bättre". Typ. Men visst, det kanske går att rädda tagningen med klipp och klistra och annat. Fast jag tror mer på att skärpa till sig. Hellre i så fall göra en bra vers och återanvända fler gånger.
Vrida ut = pan. Yes.
Klart som korvspad? :D
--- Slut citat ---
ord och inga visor :huh: :P
Får brittiska 80-talsvibbs av den här och fraseringarna ligger någonstans mellan Madness och Paul Simon ...bra...nice sound i guran så fixa till ett lika bra break så är du mer än hemma....kanske borta ;)
Allt gott Ok
tigersoul:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.12.2012, 00:20:00 ---Klart som korvspad? :D
--- Slut citat ---
Crystal, jag är ju en sådan där jäkel som frågar när jag inte är säker. Det har bieffekten att man lär sig saker *höhö*
cykeln:
Vad kul att höra detta från dig. Hade nog inte kunnat gissa att det var du!
Gillar versernas harmonik. I andra versen känns sången säkrare. I den första är det vid något tillfälle som det var lite för många ord
Du skulle kunna lägga på en lite mer "desperat" röst i andra reffen. Kanske en överstämma?
Lite kort kanske?
Jocke:
Till en början hade jag en massa förslag på dina frågetecken men när jag lyssnat klart hade de rätats ut... :) Med den här texten tycker jag det ska vara lite skramligt... ;-)
Wernborg:
--- Citat från: karl skrivet 18.12.2012, 00:45:18 ---ord och inga visor :huh: :P
--- Slut citat ---
Ja. Alla vill inte veta vad andra/jag tycker. Equality tillhör inte dom tror jag mig vet.
;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida