Forum > Färdiga produktioner

Asti - Feel you all the time (klar)

<< < (14/23) > >>

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 27.12.2012, 17:51:28 ---Nej jag protesterar inte.

Låter jättefint nu Peter - bra balans i mixen
De är bara att gratulera!

--- Slut citat ---

Tack, det var skönt!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 27.12.2012, 23:52:21 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 27.12.2012, 01:47:39 ---Nu kommer jag med en så där djup kommentar som bara ramlar ut vart 7 år ungefär. Han saknar henne och loppet är kört i kubik - men han känner samtidigt att det kanske inte är så alls det finns fina positiva vibbar i förhoppningarna där ungefär som om de vore sanning men är det det ?
Är det inte dödens station han ändå befinner sig på eller njä det vet de tusan.
Där är låten i en valnötsskal med lite mandelcremé av det rosa slaget instoppad  i de täta skalen där valnöten rymt sin väg för länge sedan för att upptäcka världen och då framför allt Sweden Rock.
Kan det vara så att vid nästa universums busstation en återförening kommer att ske att allt gammalt groll är dött och att svärmor ser bättre ut men framförallt lärt sig hålla käften - kan det vara så?

--- Slut citat ---
Du menar djupsinnigheter som uppstår när cellerna i kroppen förnyats?  :)
Tanken med texten var väl ungefär att "den som sjunger" blivit övergiven, men inte kunnat tolka signalerna fastän
"den övergivande parten" uppfört sig annorlunda. "Den som sjunger" vill inte acceptera att han/hon blivit övergiven,
utan klamrar sig fast vid hoppet och känslan av att personen fortfarande finns nära......tja, det ska ju handla om nå't!  :rolleyes:
Men din förklaring duger bra den med!  :D
/Asti

--- Slut citat ---

Jag är inne på Eddis variant och kanske är det därför jag blir så berörd. Men jag gillar att det finns öppningar för olika tolkningar. Det är väl ok att man resonerar kring innebörd och tolkningar medan man skriver men jag tycker egentligen inte att man ska behöva förklara vad en färdig låt handlar om utan lämna det till den som lyssnar.

Asti:

--- Citat från: Jocke skrivet 28.12.2012, 00:22:00 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.12.2012, 23:52:21 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 27.12.2012, 01:47:39 ---Nu kommer jag med en så där djup kommentar som bara ramlar ut vart 7 år ungefär. Han saknar henne och loppet är kört i kubik - men han känner samtidigt att det kanske inte är så alls det finns fina positiva vibbar i förhoppningarna där ungefär som om de vore sanning men är det det ?
Är det inte dödens station han ändå befinner sig på eller njä det vet de tusan.
Där är låten i en valnötsskal med lite mandelcremé av det rosa slaget instoppad  i de täta skalen där valnöten rymt sin väg för länge sedan för att upptäcka världen och då framför allt Sweden Rock.
Kan det vara så att vid nästa universums busstation en återförening kommer att ske att allt gammalt groll är dött och att svärmor ser bättre ut men framförallt lärt sig hålla käften - kan det vara så?

--- Slut citat ---
Du menar djupsinnigheter som uppstår när cellerna i kroppen förnyats?  :)
Tanken med texten var väl ungefär att "den som sjunger" blivit övergiven, men inte kunnat tolka signalerna fastän
"den övergivande parten" uppfört sig annorlunda. "Den som sjunger" vill inte acceptera att han/hon blivit övergiven,
utan klamrar sig fast vid hoppet och känslan av att personen fortfarande finns nära......tja, det ska ju handla om nå't!  :rolleyes:
Men din förklaring duger bra den med!  :D
/Asti

--- Slut citat ---

Jag är inne på Eddis variant och kanske är det därför jag blir så berörd. Men jag gillar att det finns öppningar för olika tolkningar. Det är väl ok att man resonerar kring innebörd och tolkningar medan man skriver men jag tycker egentligen inte att man ska behöva förklara vad en färdig låt handlar om utan lämna det till den som lyssnar.

--- Slut citat ---
Håller med dig! En bra text ska kunna tolkas personligt!
Eftersom Eddi presenterade sin tolkning ville jag bara tala om hur jag själv tänkt.  :)
/Asti

Asti:
Har lagt upp texten i trådhuvudet om någon känner för att fördjupa sig i den!  :)

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 28.12.2012, 11:57:48 ---
Håller med dig! En bra text ska kunna tolkas personligt!
Eftersom Eddi presenterade sin tolkning ville jag bara tala om hur jag själv tänkt.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Ja, det är ju sånt vi snackar om här! ;-)

Såg inte Abba-dokumentären men minns att det var ett jäkla liv kring att de inte hade ett budskap då... det skulle man ju ha på 70-talet!^^ Idag är det svårt att komma undan budskap oavsett om man går på stan, kollar TV, surfar eller läser tidningar... Kan iofs kännas lite futtigt att det bara är vårt köpbeteende man vill komma åt... För att återknyta till text och musik så tror jag att det vi nu tycker är bra är sådant som får oss att tänka och känna själva - en sådan låt är detta! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion