Forum > Färdiga produktioner
Asti - Feel you all the time (klar)
Tokai:
Förstår att många har gett så fina lovord. Här har du verkligen fått till det! Tror att det mycket handlar om det du eftersökte: enkelhet. Och att inte krångla till det. Refräng och vers har sina givna platser, är igenkännbara. Soundet, låtstrukturen, texten och sången bildar en perfekt enhet. Nåt jag önskar? Kanske högre baskagge, hör den knappt. Att avslutet strax före det fina gitarrsolot görs lite bättre, lite rumphugget.
Kanon och toppen!
Asti:
Jocke - Nej, texter diskuteras väl inte så mycket på KR... De flesta koncentrerar sig på musiken.
Roligt att du tycker låten berör! Det är ju det man helst vill åstadkomma med musiken.
Tolai - Ja, jag tänkte ju först behålla låten i ett väldigt enkelt arr, men tror att den vann på det jag la till.
Baskaggen är du den förste som nämner! :) Övergången till instrumentalpartiet ska jag kolla upp!
Väldigt kul att du gillar låten!
Tack för era kommentarer och tips!
/Asti
tigersoul:
Här har man missat något igen suck..
Det första jag tänkte på var Dido's Here with me, de är inte jättelika egentligen men jag började omedelbart tänka på den. Trevlig låt, bra sjungen, skön känsla, arr o instrument finfint... Kören kom precis där jag själv hade satt den :wub: :lol:
What is not to like, ingenting egentligen, kanske kanske kunde det ske lite lite mer dynamik någonstans, att den "sparkar loss" lite mer, men vore synd att klaga, väldigt synd!
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.12.2012, 23:39:30 ---Här har man missat något igen suck..
Det första jag tänkte på var Dido's Here with me, de är inte jättelika egentligen men jag började omedelbart tänka på den. Trevlig låt, bra sjungen, skön känsla, arr o instrument finfint... Kören kom precis där jag själv hade satt den :wub: :lol:
What is not to like, ingenting egentligen, kanske kanske kunde det ske lite lite mer dynamik någonstans, att den "sparkar loss" lite mer, men vore synd att klaga, väldigt synd!
--- Slut citat ---
Känner inte till Dido's Here with me, får kolla upp den och se om jag hittar likheter. :)
Att få till dynamik i låtarna är tyvärr inte min starka sida. Denna är väl iofs inte tänkt
att den ska "sparka loss" utan vara ganska lågmäld rätt igenom. Kul att du gillar!
Tack för din kommentar!
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 30.12.2012, 14:46:19 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.12.2012, 23:39:30 ---Här har man missat något igen suck..
--- Slut citat ---
Känner inte till Dido's Here with me, får kolla upp den och se om jag hittar likheter. :)
Att få till dynamik i låtarna är tyvärr inte min starka sida. Denna är väl iofs inte tänkt
att den ska "sparka loss" utan vara ganska lågmäld rätt igenom. Kul att du gillar!
Tack för din kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Så lik är den ändå inte men påminde på något sätt :P Ja det kan vara klurigt det där med dynamisk sång, låten är dock bra oavsett ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida