Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson "Vind för våg" Ny sång o mix…
Håkan Nilsson:
Tack alla! Gjorde om gitarren med två X/Y småmembranare o en stormembran idag. Ny sång med.... La stråkarna väldigt svagt....
Mikrofonisk bild
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/484239_4122586956398_1452894414_n.jpg
Roffe H:
Mycket bättre nu Håkan, munspelet och sången är lysande, undrar bara över gitarrspelet (tex vi ca 100-105 och på nåt mer ställe) låter som du tvekar lite, kanske är det så det ska vara? Kolla detta. Annars är det så bra. Mer känsla i sången också tycker jag mig höra.
mvh Roffe H :)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.12.2012, 21:36:42 ---Mycket bättre nu Håkan, munspelet och sången är lysande, undrar bara över gitarrspelet (tex vi ca 100-105 och på nåt mer ställe) låter som du tvekar lite, kanske är det så det ska vara? Kolla detta. Annars är det så bra. Mer känsla i sången också tycker jag mig höra.
--- Slut citat ---
Kul att höra, gillar ljudet bättre o bättre själv för varje lyssning. Gitarren är ju tänkt att vara lite svävande. Jag la dit den nya med enbart stöd av den gamla, inget klick. Breaken ville jag göra lite olika...
Roffe H:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 04.12.2012, 22:46:49 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 04.12.2012, 21:36:42 ---Mycket bättre nu Håkan, munspelet och sången är lysande, undrar bara över gitarrspelet (tex vi ca 100-105 och på nåt mer ställe) låter som du tvekar lite, kanske är det så det ska vara? Kolla detta. Annars är det så bra. Mer känsla i sången också tycker jag mig höra.
--- Slut citat ---
Kul att höra, gillar ljudet bättre o bättre själv för varje lyssning. Gitarren är ju tänkt att vara lite svävande. Jag la dit den nya :)med enbart stöd av den gamla, inget klick. Breaken ville jag göra lite olika...
--- Slut citat ---
Då är allt ok! Snyggt jobbat
/Roffe H
Håkan Nilsson:
Gjorde om gitarr o sång en tredje gång. Satte småmembranarna som A B i stället för XY, blev en hel del tydligare. Lyfte stråkarna o ändrade lite av det mesta i mixen. ^_^
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-o-rune
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida