Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson "Vind för våg" Ny sång o mix…
Asti:
Skitbra det här Håkan! Du har en fantastisk närhet och känsla i sången, som jag
associerar utöver nämnde Neil Young även med John Holm. Jag blir rörd när jag hör detta.
Ljudet är perfekt och det sparsmakade arret likaså.
Kanonlåt inkl text!
/Asti
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Asti skrivet 04.12.2012, 11:36:34 ---Skitbra det här Håkan! Du har en fantastisk närhet och känsla i sången, som jag
associerar utöver nämnde Neil Young även med John Holm. Jag blir rörd när jag hör detta.
Ljudet är perfekt och det sparsmakade arret likaså.
Kanonlåt inkl text!
/Asti
--- Slut citat ---
Oj oj tack. Jag ska i alla fall göra om sång o gitarr i kväll. Jag tycker ljudet är riktigt dåligt.
Tokai:
Känner igen låten. Är det inte en låt av Moody Blues, minns Denny Laines falsettsång?
Fint krispigt ljud. Men saknar nog bas. Stråkarna är inte så roliga, men det skulle nog märkas om de togs bort. Sen kan man tycka att de vore kul med nåt slagverk senare i låten. Men inte nödvändigt.
Bra sjunget och nice munspel.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.12.2012, 15:08:57 ---Känner igen låten. Är det inte en låt av Moody Blues, minns Denny Laines falsettsång?
Fint krispigt ljud. Men saknar nog bas. Stråkarna är inte så roliga, men det skulle nog märkas om de togs bort. Sen kan man tycka att de vore kul med nåt slagverk senare i låten. Men inte nödvändigt.
Bra sjunget och nice munspel.
--- Slut citat ---
Det är jag som komponerat. Moody Blues känner jag pino inte till alls.
Och gitarren som jag spelat i M/S stereo, är det så snyggt egentligen? Jag ska göra om gitarren, då tror jag att jag tar stora Neumannen ca en halvmeter ifrån i mono, samt två småmembranare i A B sttero lite närmare. Jag tycker M/S stereo låter konstlat ändå...
bjurte:
Denna griper verkligen tag i en,från harmonier till text.
Skulle även villja höra en lite mer arrad version på denna med Elgitarr orgel,bas och trummor..Lite släpigt bluesigt sådär..
Något som jag även skulle önska trots att jag gillar texten är lite mer rim..
I vanliga fall brukar jag inte bry mig om sånt,men här tror jag att låten skulle vinna på det.
Men va fn.. BRA LÅT !!! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida