Forum > Färdiga produktioner

Nille - Nothing without you

<< < (2/5) > >>

tigersoul:
Herre gud vad bra *stönar*

Vad säger man... Instämmer i en del saker:

- Något "dovt" ljud möjligen, skulle gärna få vara lite lite mer luft o krispighet, men annars är mickljudet som sådant kanon. Du sa aldrig vad det är för mick? :P
- Lite lång låt, inte så det stör, men om jag ska peta på något.

Synd att sitta o analysera dock, njuter hellre! 5 stjärnor!

Nille:
Åh tackar=) Ska ta och göra en till mix på den nu tänkte jag och krispa till sången lite och korta ner kalaset en aning.
Jo jag använder en Rode nt2a till sången och spelade in akken med en Groove Tubes MD1B Vacuum Tube kondesatormikrofon.
Nu ska det mixas=)
//Nille

tigersoul:

--- Citat från: Nille skrivet 28.11.2012, 13:32:12 ---Åh tackar=) Ska ta och göra en till mix på den nu tänkte jag och krispa till sången lite och korta ner kalaset en aning.
Jo jag använder en Rode nt2a till sången och spelade in akken med en Groove Tubes MD1B Vacuum Tube kondesatormikrofon.
Nu ska det mixas=)
//Nille

--- Slut citat ---

NT2A här också, en riktigt trevlig mikrofon, dock inte provat acke på den. Enligt uppgift ska dock lustigt nog NT1A vara ännu bättre på acken. jag har alltid undvikit stormembranare på ackar just för att de överlag inte klarar transienter särskilt bra, men det kanske är dumt.

Ola:
låter kanon och i topp klass

musiken kittlar dock inte mina sinnen vet inte vad det beror på. känns kanske för safe ?
ähhh jag bara bablarr

tummar högt upp i luften

Mvh Ola

Asti:
Lyssnade igen och kan bara konstatera att det här är skitbra!
Du sjunger riktigt bra och med en skön feeling!
Den akustiska gitarren är nog lite dov ja, men det kanske inte är så farligt med sången....
Det är skönt att den ligger ganska nära i mixen.
Jag använder också en Röde NT2A och kör den genom en Focusrite Trakkmaster preamp.
Vad använder du för channelstrips, effekter etc på sången?
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion