Forum > Färdiga produktioner

Nille - Nothing without you

<< < (3/5) > >>

bjurte:
Jag kan bara hålla med dom andra,skitbra arr/utfört,bra låt(lite för lång) och att det saknas lite 'lyster'

Nille:

--- Citat från: Asti skrivet 28.11.2012, 14:13:14 ---Lyssnade igen och kan bara konstatera att det här är skitbra!
Du sjunger riktigt bra och med en skön feeling!
Den akustiska gitarren är nog lite dov ja, men det kanske inte är så farligt med sången....
Det är skönt att den ligger ganska nära i mixen.
Jag använder också en Röde NT2A och kör den genom en Focusrite Trakkmaster preamp.
Vad använder du för channelstrips, effekter etc på sången?
/Asti

--- Slut citat ---

Ah det verkar vara en populär mic. Jag kör den genom en Mindprint tube compressor. Köpte izotopes Alloy 2 här om dagen så ja testade pluggen på alla kanaler faktiskt. Finns riktigt bra grundpresets i den och sen pillade jag lite själv med inställningarna eftersom. Annars brukar jag enbart använda waves-pluggar och fabfilter eq:t  

Jocke:
Åh... tänker minst av allt på teknik när jag hör det här... bra musik överlever alla mickar (hur dåliga de än är)! Tack för att jag fått lyssna! :)

Freddy:
Grymt Nille, ingen som signat dig än?
Låter toppklass som alltid, grym sång med mycket feel och soul!
Men musikstilen är en gäspning för mig. Skulle vilja höra dig sjunga lite rivig rock/hårdrock. Tror du skulle rocka där med.

hogge:
Hoppar det där med micken.. Jag har en gammal begagnad grej för 500 spänn, såatt..

Men VILKEN RÖST!!!!! Helt underbar.. Jag är 100% straight, men om Du är homosexuell så kan jag tänka mig att "kliva över" och gifta mig med Dig...
Skitbra låt också... proffsigt som tusan...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion