Forum > Demolåtar

Freddy - Betyder ingenting - Uppdaterad med ett till parti i slutet

<< < (2/4) > >>

cykeln:
På A svarar jag: Jag har nog, vad jag vet, aldrig lyssnat på NRJ så det vet jag inte.

På B svarar jag: Du har fångat Sverigedemokraterna på pricken i din text
Dock tycker jag du ska byta
Ingen vill dig ha -  till det mer korrekta -  Ingen vill ha dej

Refrängen har vissa drag av en uppspedad Nordman

Pek- och lillfinger i luften!  :D

Girly:
Uppkäftigt och ballt med svensk text på den här musikstilen :)
Refrängen för mina tankar till vikingar  :blink:
Sen tänkte jag våga mig på att kommentera det cykel skrev ang 'ingen vill dig ha' där kan jag förstå val av ordföljd... blir lite barnramsavarning annars... här blir det nån mer konstruerad gammalsvenska som rimmar bra med min bild av vildsint vikingablot  :rolleyes:
Kul att höra även om det inte är min typ av musik  :)
Lena

Wernborg:
Rock!

Jorå. Det kommer funka. Sån där bakvänd dubbeltempotakt på trummorna är verkligen ingen personlig favorit, men det hör väl till kanske?

Du är grym på growl. Mycket, mycket bra.

Trallig och fin refräng.

Kanske mindre metal i mixen skulle det göra ännu bättre. Typ, crunchiga gitarrer istället för hi-gain och mer Bonham i trummorna?

Bra text!

(Vad hände med den där Valhalla föresten?)

Freddy:

--- Citat från: cykeln skrivet 22.11.2012, 19:00:05 ---På A svarar jag: Jag har nog, vad jag vet, aldrig lyssnat på NRJ så det vet jag inte.

På B svarar jag: Du har fångat Sverigedemokraterna på pricken i din text
Dock tycker jag du ska byta
Ingen vill dig ha -  till det mer korrekta -  Ingen vill ha dej

Refrängen har vissa drag av en uppspedad Nordman

Pek- och lillfinger i luften!  :D

--- Slut citat ---

SD :)

Nordman, ja det kan jag förstå. Folkmusik-melodier i rock/metal blir direkt lite Nordman, men han kan inte ha ensamrätt.

--- Citat från: Girly skrivet 22.11.2012, 23:21:07 ---Uppkäftigt och ballt med svensk text på den här musikstilen :)
Refrängen för mina tankar till vikingar  :blink:
Sen tänkte jag våga mig på att kommentera det cykel skrev ang 'ingen vill dig ha' där kan jag förstå val av ordföljd... blir lite barnramsavarning annars... här blir det nån mer konstruerad gammalsvenska som rimmar bra med min bild av vildsint vikingablot  :rolleyes:
Kul att höra även om det inte är min typ av musik  :)
Lena

--- Slut citat ---

Tackar Lena. Vikingar gillar jag, så du är inte helt fel ute måste jag säga :)
Jag gillar också "ingen vill dig ha", så jag har nog kvar texten som den är där. Cykeln får ursäkta, barnramsa eller ej.

--- Citat från: Wernborg skrivet 22.11.2012, 23:58:04 ---Rock!

Jorå. Det kommer funka. Sån där bakvänd dubbeltempotakt på trummorna är verkligen ingen personlig favorit, men det hör väl till kanske?

Du är grym på growl. Mycket, mycket bra.

Trallig och fin refräng.

Kanske mindre metal i mixen skulle det göra ännu bättre. Typ, crunchiga gitarrer istället för hi-gain och mer Bonham i trummorna?

Bra text!

(Vad hände med den där Valhalla föresten?)

--- Slut citat ---

Tack W!

Mixen och trummorna kommer det slipas på. Så vi får se vart det bär hän. Men jag gillar dina tankar, ska ta testa lite.

Valhalla tillhör ännu ett annat projekt. Som jag gjort parallellt tidigare, hade tre-fyra skivor på gång samtidigt. Men nu försöker jag fokusera och beta av en efter en istället. Point zero-plattan är klar och på tryck. Så nu är det detta projekt - "Vredesvisor". Sen blir det Valhalla och vikingar för hela slanten i någon Manowar-metal-esquet projekt som jag döpt till Dubbla baskaggar. Du är med i kören fortfarande :) Kommer meddela när den faller på plats.

Jocke:
Inte riktigt min bag det här - saknar nyanser och dynamik i sådan här musik. Instämmer med Wernis synpunkter. I övrigt kan jag bara konstatera att min favorittrummis är tillbaka! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion