Forum > Demolåtar

Freddy - Betyder ingenting - Uppdaterad med ett till parti i slutet

<< < (4/4)

Freddy:

--- Citat från: Jocke skrivet 24.11.2012, 12:18:04 ---Alltså - det är absolut inte dåligt! Tror inte jag hade fått till den här stilen... men det kan ju va brist på vilja... Fattar liksom inte grejen med "Metal" som ska ha sådan energi,  men utan dynamik får jag aldrig upplevelsen att det är varken högt eller energiskt - bara jämntjock gröt!^^ Har hört mycket bra av dig förr... kör på sånt så vinner du min gunst!  :P

--- Slut citat ---

Förstår att metal kan upplevas odynamiskt, men så är det med allt om man inte är vad vid det eller ogillar stilen. Själv är jag uppväxt med det och lyssnar mycket på extrem metal med, det tilltalar mig på ett sätt som annan musik inte kan ge mig. Men som du var inne på så skriver jag musik inom många genres och nu är det detta, nästa gång något helt annat.  :D

bjurte:
Plus och minus :
Plusen först.
Svenskheten,inte bara texten även musiken,väldigt svenskt,hör det svenska vemodet här,lite Contakt,Folkmusik,Kebenekajse fast upp-speedat i 180.. Även lite Thåström(Var e Vargen!)
Ballt.. Bevara svenskhet,snart är det historia!! :o ;)
Nämen det är ett kulturarv,viktiga grejjer.. :D
Fan va bra du sjunger i alla register,Skik,growl,sång blandat i en skön mix här..

Minus..
Lite grötigt,rörigt i nuvarande version..
Håller med Werborg Mer Crunch i guror och fläsk i trummorna,har djää..gt svårt för kulsprute trummor..
Saknaden av botten gör det hela svårt att få känsla för slutresultat,på med bas för böfvulen.. :D

Freddy:

--- Citat från: bjurte skrivet 25.11.2012, 02:59:37 ---Plus och minus :
Plusen först.
Svenskheten,inte bara texten även musiken,väldigt svenskt,hör det svenska vemodet här,lite Contakt,Folkmusik,Kebenekajse fast upp-speedat i 180.. Även lite Thåström(Var e Vargen!)
Ballt.. Bevara svenskhet,snart är det historia!! :o ;)
Nämen det är ett kulturarv,viktiga grejjer.. :D
Fan va bra du sjunger i alla register,Skik,growl,sång blandat i en skön mix här..

Minus..
Lite grötigt,rörigt i nuvarande version..
Håller med Werborg Mer Crunch i guror och fläsk i trummorna,har djää..gt svårt för kulsprute trummor..
Saknaden av botten gör det hela svårt att få känsla för slutresultat,på med bas för böfvulen.. :D

--- Slut citat ---

Tja bjurtan! Tack för ris och ros. Jag tar med mig kritiken och tackar för de fina orden!
Rock on!

Marruschkka:
Du, var som satan..vilken energi i det här..som en rejäl tarmrensning.. :lol: :rolleyes:

Du rör dej sångmässigt i alla register, så braaaa, och jag gillar din growl oxå.

Sången är så tung och skön så den behöver en botten, så bas på det här blir riktigt smaskigt befriande...aaaaaarrrrgh...mu ms :P
Jag tror det här skulle kunna bli en hit, sångmelodin sätter sej direkt.
Bra Freddy, du har en schyst nisch här, nån salig blandning av svensk/rysk folkmusik, tung metal och på svenska språket dessutom.

Cool :D

/Marre

Freddy:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 28.11.2012, 14:17:05 ---Du, var som satan..vilken energi i det här..som en rejäl tarmrensning.. :lol: :rolleyes:

Du rör dej sångmässigt i alla register, så braaaa, och jag gillar din growl oxå.

Sången är så tung och skön så den behöver en botten, så bas på det här blir riktigt smaskigt befriande...aaaaaarrrrgh...mu ms :P
Jag tror det här skulle kunna bli en hit, sångmelodin sätter sej direkt.
Bra Freddy, du har en schyst nisch här, nån salig blandning av svensk/rysk folkmusik, tung metal och på svenska språket dessutom.

Cool :D

/Marre

--- Slut citat ---

Hej Marre! Skönt inlägg, blev glad när jag läste det :)
Jag har inte hört något som låter exakt som detta projekt, kanske finns en anledning. Vi får se..
Jag håller iaf på med en hel skiva i samma stil, kommer kalla den "vredesvisor", hehe.

Tack som fan Marre!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion