Forum > Demolåtar

Roffe H - Nära livet (som färdig demo 121130) med Max på elgitarr

<< < (7/8) > >>

Jocke:
Mycket bättre nu! :) Det börjar likna den tillbakalutade stil som jag vant mig vid från dig. Jag vet inte vad du gör med sången men "sångaren" stiger inte fram på samma sätt som förr och jag är inte säker på att det handlar om volymen... Så här är låten behaglig och trevlig att lyssna på! :) (Jag har fått 3 koppar kaffe och puffar på en cigarill så det kan vara jag som mår bättre...  :P )

Vid 135 och 161 hörs små klick...

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2012, 12:17:46 ---Mycket bättre nu! :) Det börjar likna den tillbakalutade stil som jag vant mig vid från dig. Jag vet inte vad du gör med sången men "sångaren" stiger inte fram på samma sätt som förr och jag är inte säker på att det handlar om volymen... Så här är låten behaglig och trevlig att lyssna på! :) (Jag har fått 3 koppar kaffe och puffar på en cigarill så det kan vara jag som mår bättre...  :P )

--- Slut citat ---

Tack Jocke...skönt att höra att jag i alla fall börjar komma till rätta med låten. , har varit svårt denna gång, vet inte riktigt varför...men så blir det ibland. Om det inte är volymen, kan det vara att jag drog bort lite av reverb på sången, tyckte den lät lite "ihålig". Jag fortsätter och experimentera.

Du får tre garv från mig (en för varje kopp ) :D :D :D/ Roffe

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 29.11.2012, 12:47:58 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2012, 12:17:46 ---Mycket bättre nu! :) Det börjar likna den tillbakalutade stil som jag vant mig vid från dig. Jag vet inte vad du gör med sången men "sångaren" stiger inte fram på samma sätt som förr och jag är inte säker på att det handlar om volymen... Så här är låten behaglig och trevlig att lyssna på! :) (Jag har fått 3 koppar kaffe och puffar på en cigarill så det kan vara jag som mår bättre...  :P )

--- Slut citat ---

Tack Jocke...skönt att höra att jag i alla fall börjar komma till rätta med låten. , har varit svårt denna gång, vet inte riktigt varför...men så blir det ibland. Om det inte är volymen, kan det vara att jag drog bort lite av reverb på sången, tyckte den lät lite "ihålig". Jag fortsätter och experimentera.

--- Slut citat ---

Tycker att du ska ta bort klicken och sedan spara undan denna för den är OK även om du vill mer med den! :) Gör en kopia och labba med!

Reverb kan låta väldigt olika och det som låter bra för sig funkar inte alltid så bra i mix. Har egentligen ingen egen rutin utan provar mig fram var gång. Du kan väl ladda VST-effekter i din Sequel? Prova att ladda ner Glaceverb - jag gillar det och använder det ofta och det gör Max med. Där finns många Presets som funkar - min favorit är Vocal 4.

http://dasample.com/products/glaceverb/

Roffe H:

--- Citat från: Jocke skrivet 29.11.2012, 13:03:34 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 29.11.2012, 12:47:58 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Tycker att du ska ta bort klicken och sedan spara undan denna för den är OK även om du vill mer med den! :) Gör en kopia och labba med!

Reverb kan låta väldigt olika och det som låter bra för sig funkar inte alltid så bra i mix. Har egentligen ingen egen rutin utan provar mig fram var gång. Du kan väl ladda VST-effekter i din Sequel? Prova att ladda ner Glaceverb - jag gillar det och använder det ofta och det gör Max med. Där finns många Presets som funkar - min favorit är Vocal 4.

http://dasample.com/products/glaceverb/

--- Slut citat ---

Tack Jocke, jag ska testa!
/Roffe  :)

bjurte:
Jodå ! Det lunkar på och med en riktig tuggummi ref. ;)
Trummorna är alldeles för låga och tama däremot,Raggadagoscherna hörs ok,men själva grundkompet är väldigt långt bak,upp med dom!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion