Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Jessica - Vid denna stilla bäck
tsmalmbe:
Är mina högtalare fel, eller ligger sången starkt i vänster kanal?
Trevligt med reverb, kunde vara bredare dock. Väntade mig ett riv vid 1:34, men det kom inget. Tycker låten skulle behöva ett lyft, eller passas in bredvid andra på ett album för att komma till rätta. Som stand-alone blir den aldrig liksom färdig. Den albumlösa världens gissel. Sången kunde ha lite lyft/luft med eq över 8 kilo kanske. Stämningen är på plats, kontraserta kunde vara starkare. Trummorna i slutet gör ett bra försök, men det blir lite grötigt. Slutet låter i själva verket mycket Dividend.
edit: haha, läste aldrig vem som startat tråden, då jag lyssnade rakt från mediacentret... :)
Dividend:
JAg skall be min "andra" sångerska att göra ett försök på denna...
tsmalmbe: Din kommentar är noterad! :)
karl:
mixen låter hur bra som helst i mina monitorer...låten får jag Kinavibbar av och jag tror jag hört något förrut med liknande snudd på pentatoniska feeling...men inget fel i det snarare jättebra...en del surtoner från sångerskan och det är väl bara att sjunga om tills det blir perfekt...tack för njutfull lyssning / karl
Dividend:
--- Citat från: karl skrivet 09.08.2007, 23:30:39 ---mixen låter hur bra som helst i mina monitorer...låten får jag Kinavibbar av och jag tror jag hört något förrut med liknande snudd på pentatoniska feeling...men inget fel i det snarare jättebra...en del surtoner från sångerskan och det är väl bara att sjunga om tills det blir perfekt...tack för njutfull lyssning / karl
--- Slut citat ---
Kul att du njöt av den :)
(Och jo det är dags att pula färdigt med den här låten nu. Har en tredje insjungning som JEssica var väldigt nöjd, men skall också pula också med arrangemanget i övrigt. Kanske färidgt på morgonen. KLockan är rätt sen. :)
Dividend:
BUMPAR! Denna verre, behöver ny sångarska, och förändringar i arret kommer att ske till det bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida