Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Jessica - Vid denna stilla bäck

(1/4) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: Vid denna stilla bäck
ARTIST/GRUPP: Dividend feat Jessica
GENRE: klassiskt arr, med kineskänsla, texten är influerad av Tegnér, Nietzsche och kanske bellman. Visa är nog bästa beskrivningen
LÅTLÄNGD: kort men <5min
KOMPOSITÖR: Per Rosqvist
PRODUCENT: Per Rosqvist
EV. MEDVERKANDE: Jessica på sång
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Lyriken är skriven av mig.

mahan:
Nåja Per!

Låten e ju snygg, härligt med Jessica igen.  :)
Sången är det som du måste se över. OCh särskilt reverben, låter som ett monoreverb vilket betyder att det låter som ur brunnen. Sen distar sången aningen vid 1:31 och vid 3:04. Och sen kommer sången aning otajt in eller i otakt in vid 3:33.

Snyggt arr och pianospelet sitter fint. OCh väldigt fint har du lyckats med mellanspelet 1:33-2:13 :)
Lyssnat några ggr nu, låter väldigt bekannt, kanske jag har kommenterat den förut? :D

lite skruvning o den e där! :D

h.  JOhan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 09.07.2007, 15:24:41 ---Nåja Per!

Låten e ju snygg, härligt med Jessica igen.  :)
Sången är det som du måste se över. OCh särskilt reverben, låter som ett monoreverb vilket betyder att det låter som ur brunnen.

--- Slut citat ---

Ah, ok, jag laddar in sångspåret (har två nu ju) som stereo fast det är mono, innan jag verbar?

--- Citera --- Sen distar sången aningen vid 1:31 och vid 3:04. Och sen kommer sången aning otajt in eller i otakt in vid 3:33.

Snyggt arr och pianospelet sitter fint. OCh väldigt fint har du lyckats med mellanspelet 1:33-2:13 :)
Lyssnat några ggr nu, låter väldigt bekannt, kanske jag har kommenterat den förut? :D

--- Slut citat ---

Haha, tror det under ofärdiga. SKall kolla det du nämner.

Tack för lyssningen!

Emulator:
Gillar låten, nu ännu bättre. Däremot håller jag nog fast vid mitt jävla tjat om sången, tror att det blir för mång och korta djupa toner för jessica. TEstat lite autotuner på de "värsta" ställena? Synd på en kanonröst annars på ljusare och långsamma toner, typ "Mörker".

Lite för reverbblött på sången, annars har jag inga synpunkter på produktionen.

Go chinaman :)

Light Head:
Detta är bra, härlig röst Jessica har!

Bra arr, tycker att sången kommer lite efter i slutet. Det är ett par partier som distar, precis som nämnts.

En väldigt romantisk och nästan sentimental känsla får jag i hjärtat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion