Forum > Färdiga produktioner
Niklas Harju - Hold on strong
Asti:
Gillar det här! Vackert och aningen vemodigt. Snygga och lite oväntade harmoniföljder.
De olika instrumenten skulle nog framträda tydligare om du särade på dom mer i stereo-bilden.
Dela t.ex på de inledande gitarrerna åt varsitt håll ca 30%.
Håller med MaxB om sången. Den ska fram mer, speciellt i inledningen. Kanske något mindre reverb...
Pröva lägg brasset till höger, så kanske inte stråkarna och det flyter ihop så mycket....
/Asti
aROCKER:
Håller med tidigare kritiker...inte kanske bara mindre Reverb, utan det låter som om det jobbar lite fel...kanske Pre-delay som behövs.
Och om man lyssnar på Pink Floyd t.ex så låter det reverbigt men då är det i regel bara nåt enstaka instrument som är rejält "blött" men den totala känslan blir stor.
Harmonica mike:
Fint det här och bra spelat Niklas.
Tror inte jag lyssnat på nån låt av dig tidigare så jag säger välkommen till forumet.
Forumet lever tack vare att vi kommenterar varandras låtar så glöm inte det..
Give and take liksom..
Mixen lägger jag mig inte i då boysen har bistått med bra tips.
Mike
Eddi:
Jag tycker Asti sammanfattade bra vad som behövs i mixväg. Själva låten är suverän och tanken med orkester inte alls fel det skulle bli fantastiskt. Upp med rösten och ensa i acken i början.
Välkommen till KR intressant debut.
Edit: Namnet ditt känns väldigt bekant känner man till dig?
Rattlesnake:
Kul med annorlunda arr och ackordföljder. Fick associationer till America i början. Gillar låten, även om jag inte tycker den riktigt lyfter pga en ackordsväng jag har lite svårt för, vid 125 och 211s.
Håller med vad som sagts om reverb och gitarrgnissel, och vill tillägga att trummorna låter väl diskantfattiga, liksom "locket på". Men det är en svårmixad låt med all dynamik och mycket utdragna toner från orkestern. Noterar att du panorerar orkestern på 60-talsvis, gillart.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida