Forum > Färdiga produktioner
Niklas Harju - Hold on strong
HasseFX:
--- Citat från: Harju skrivet 18.11.2012, 17:08:33 ---Jag tror att problemet i fallet av min låt är att jag tenderar att slänga in aningen för många element. Man borde kanske hellre sikta på less is more-principen. Helt enkelt skala ner på antalet instrument.
--- Slut citat ---
Må så vara, men betänk att en symfoniorkester inte geggar ihop trots 90+ instrument ;) Det är mer en fråga om att se till att utrymmet finns :) Övertoner på mastern tar bort detaljerna och förstör djupet... Men jag ska sluta tjöta :rolleyes:
Harju:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.11.2012, 18:18:17 ---
--- Citat från: Harju skrivet 17.11.2012, 16:31:19 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 16.11.2012, 23:16:01 ---Edit: Namnet ditt känns väldigt bekant känner man till dig?
--- Slut citat ---
Sannolikt inte, men världen är liten så vem vet :)
--- Slut citat ---
Ah jag kom på det - Per Harju lirade för Bajens hockeyteam i 6 säsonger. Släkting kanske?
--- Slut citat ---
Nej, aldrig hört om honom. Harju är inte ett så värst ovanligt finskt efternamn.
--- Citat från: HasseFX skrivet 18.11.2012, 18:37:23 ---
--- Citat från: Harju skrivet 18.11.2012, 17:08:33 ---Jag tror att problemet i fallet av min låt är att jag tenderar att slänga in aningen för många element. Man borde kanske hellre sikta på less is more-principen. Helt enkelt skala ner på antalet instrument.
--- Slut citat ---
Må så vara, men betänk att en symfoniorkester inte geggar ihop trots 90+ instrument ;) Det är mer en fråga om att se till att utrymmet finns :) Övertoner på mastern tar bort detaljerna och förstör djupet... Men jag ska sluta tjöta :rolleyes:
--- Slut citat ---
Jo, det stämmer bra det. Ja, men jag får väl försöka rensa upp lite mer och hålla sounden lite renare. Jag tackar för kommentarerna!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida