Forum > Demolåtar

cykeln - Till dem som tänkte tanken om borgargardet

<< < (2/5) > >>

Gurano:
:D Bra - strålande. Skön känsla ... tycker dock att det kanske är lite lite för mycket reverb på guran

/Gurano

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.11.2012, 19:46:02 ---
Då blir det tjugotvå av tjugofem hattar.
Om du lätt hittar tillbaka till det här inspelningsljudet upplever jag att du nu är framme vid det ljud du sökt en tid.

--- Slut citat ---
Tack för det!
Då ska jag försöka skriva upp det.

--- Citat från: Gurano skrivet 11.11.2012, 19:48:26 ---:D Bra - strålande. Skön känsla ... tycker dock att det kanske är lite lite för mycket reverb på guran

/Gurano
Tack för det!
Du kan ha rätt men det är samma reverb på gtr och sång eftersom det är en inspelning på ett spår
Ändrar jag så blir det ändrat även på sången - det är problemet (ett av dem) med att spela in allt på ett spår.

--- Slut citat ---

cykeln:

--- Citat från: Jocke skrivet 11.11.2012, 19:37:39 ---Det är imponerande att det kan bli så bra med enkla medel - jag måste sluta krångla till allt... ;-) Det känns direkt och ärligt - som om det vore på riktigt - kan det va så? ;-)

--- Slut citat ---
Tack Jocke!
Jag kan dock säga att det inte är så enkelt att att göra det enkelt. Ja, alltså själva spelet och sången är ju enkelt - men att spela in det och få ett hyfsat ljud = "%€?("€&"  :D

karl:
bra feel..... närvaro i tolkningen...

Allt gott / karl

Jocke:

--- Citat från: cykeln skrivet 11.11.2012, 20:07:01 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.11.2012, 19:37:39 ---Det är imponerande att det kan bli så bra med enkla medel - jag måste sluta krångla till allt... ;-) Det känns direkt och ärligt - som om det vore på riktigt - kan det va så? ;-)

--- Slut citat ---
Tack Jocke!
Jag kan dock säga att det inte är så enkelt att att göra det enkelt. Ja, alltså själva spelet och sången är ju enkelt - men att spela in det och få ett hyfsat ljud = "%€?("€&"  :D

--- Slut citat ---

Bra gjort! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion